Szerző: Koi Tamás

2022. június 9. 08:45

Bevezette a kétfaktoros azonosítást az Ügyfélkapu

Június elejétől immár kétfaktoros azonosítással is be lehet jelentkezni az Ügyfélkapura, ezzel a kormányzati szolgáltatások igénybe vételére és ügyintézésre használható felület elérése lényegesen biztonságosabbá vált.

Ügyfélkapu+ néven bevezette a kétfaktoros azonosítást (2FA) az Ügyfélkapu portált üzemeltető Nemzeti Infokommunikácós Szolgáltató Zrt. - szúrta ki az IT café. Az új, a korábbinál biztonságosabb bejelentkezést lehetővé tevő szolgáltatás június 4-i indulását nem verték különösebben nagy dobra, ám az oldalra elhelyezett tájékoztató alapján azt néhány egyszerű lépésben bárki bekapcsolhatja.

Platón ragadt informatikusok klubja

Egyetlen más szakma sincs, ahol olyan gyorsan el lehet érni a karrier-platóra, mint az IT. A midlife, a mid-level mellett létezik mid-career krízis is.

Platón ragadt informatikusok klubja Egyetlen más szakma sincs, ahol olyan gyorsan el lehet érni a karrier-platóra, mint az IT. A midlife, a mid-level mellett létezik mid-career krízis is.

A kétfaktoros azonosítás aktiválásához internetkapcsolattal rendelkező okostelefonra van szükség, melyre valamilyen tokenalapú hitelesítő alkalmazást kell telepíteni (ez lehet a Google Hitelesítő, a Microsoft Authenticator vagy akár a NISZ saját fejlesztésű applikációja, a NISZ Hitelesítő).

A szolgáltatás megrendelését és aktiválását követően az Ügyfélkapura az Ügyfélkapu+ gombra kattintva lehet bejelentkezni, a felhasználói név és jelszó páros, illetve az azonosítókulcs megadásával.

Az ügyfélkapus kétlépcsős azonosítás a szolgáltatás megszüntetése nélkül bármikor inaktiválható, illetve újra aktiválható - erre például olyan esetben lehet szükség, amikor a könyvelőnek, vagy valamilyen nyomtatványkitöltő szoftvernek kell ideiglenes hozzáférést biztosítani az ügyfélkapus fiókhoz.

a címlapról