Szerző: Koi Tamás

2022. február 10. 11:35

Minden Gran Turismo bajnokot agyonvert a Sony mesterséges intelligenciája

A különböző játékok esetében a gép és ember közti küzdelem régóta napirenden van, nincs ez másként az autóversenyeket szimuláló videojátékoknál sem, ahol a Sony mostanra egy figyelemre méltó versenyzőt nevelt ki.

Minden hús-vér bajnokot legyőzött a Gran Turismo szimulátor három versenypályáján a Sony saját fejlesztésű (vagy inkább saját tanítású) mesterséges intelligenciája, GT Sophy - jelentette be a japán cég a virtuális autóversenyzés új mérföldkövét, aligha véletlenül a 25 éves Gran Turismo széria legújabb kiadásának megjelenéséhez közeledve.

Bár a versenyautós játékok során az ember évtizedek óta küzdhet a géppel, mely természetszerűleg kívülről ismeri a pályákat, szuperhős-reakcióidővel rendelkezik, ezért úgy tűnhet, igazán nem nagy ügy tökélyre fejleszteni egy ilyen algoritmust, a mesterséges intelligenciákat fejlesztő szakértők és a profi versenyzők szerint a helyzet távolról sem ilyen egyszerű.

09:42
 

The Making of Gran Turismo Sophy [English]

Még több videó

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A Sony AI-részlege, a Gran Turismo sorozatot jegyző Poliphony Digital és a Sony Interactive Entertainment együttműködésében fejlesztett GT Sophy saját maga tanult meg vezetni, ami nem csak a pályaívek optimális kihasználására és a megfelelő sebesség kiválasztására vonatkozott. A megerősítéses tanulási módszerrel feltanított AI ennek megfelelően azt is megtanulta, hogy különböző helyzetekben milyen az autók dinamikája, hogyan kell kihasználni a szélárnyékot, milyen előzési taktikák válhatnak be illetve hogyan lehet az ellenfelek támadásait elhárítani - mindezt a versenyzői etikett betartása mellett.

Bár az első szárnypróbálgatások meglehetősen sutára sikerültek, GT Sophy a tanulás első két napjának végére az ellene kiálló hús-vér emberek 95%-át legyőzte, később pedig már a szakág legnagyobb bajnokait is maga mögé utasította.

Utóbbi, többfordulós versenysorozatban volt olyan GT Sophy változat, mely az első helyről rajtolva végig megőrizve elsőségét három kör alatt öt másodpercet vert a mezőnyre, de ugyanennek az AI-nak egy ikertestvére a saját futamán rosszul mért fel egy előzési lehetőséget, aminek kicsúszás lett a vége - a fejlesztők szerint ez is azt bizonyítja, hogy a mesterséges intelligencia sem tévedhetetlen, illetve nem lineárisan, vonalszerűen közlekedik egy versenypályán.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról