Szerző: Koi Tamás

2021. március 31. 13:39

Jól pörgött a headset, a forgószék és a router a pandémia első évében

Három termékkört érintően kimagaslóan megnőtt az értékesítési volumen az ország egyik legnagyobb webáruházában a pandémia első évében.

Ha fel kéne sorolni három termékkört, ami a pandémia első évében az otthoni munka és távoktatás miatt a legnagyobb forgalmat bonyolította az elektronikai szakáruházakban, akkor bizonyára a legtöbben a noteszgépre, tabletre és a monitorra tippelnének, és bár ezek az eszközök valóban szép számmal fogytak az elmúlt egy évben, a top3-ba egyik sem került be, legalábbis nem az Extreme Digitalnál.

Az ország legnagyobb (az eMAG-fúzió után) e-kereskedelmi cégének mai közleménye szerint azt, hogy milyen sokan váltottak a járvány nyomán távmunkára, a legjobban a mikrofonos fejhallgatók eladásának alakulása szemlélteti: 2020. márciusa és 2021. márciusa között csaknem háromszor több headsetet rendeltek az Extreme Digitalnál, mint egy évvel korábban (az eladási érték egyébként átlagosan bruttó ötezer forint volt).

A második legnépszerűbb termék a kínálat gerincéből kissé kilógó forgószék volt a cégnél, amelyekből 154 százalékkal több fogyott a járvány alatt, ezek közül is leginkább a gamer székek voltak kelendőek. Az átlagos vásárló 50 ezer forintot szánt egy forgószékre, a második legnépszerűbb modell azonban egy közel százezer forintos, gamereknek szánt típus volt.

A harmadik legnépszerűbb otthon dolgozós kategóriát a wifi routerek és egyéb hálózati eszközök jelentik, ezek eladásai csaknem megduplázódtak. Egy tipikus vásárló 14 ezer forintos eszközt választott, és főként a TP-Link, illetve az Asus hálózati eszközét választották a vásárlók.

A pandémia első évében tabletből és monitorból másfélszer, noteszgépből pedig harmadszor annyi fogyott az Extreme Digitalnál, mint korábban.

a címlapról

váltságdíj

12

Hackerek zsarolják az Apple-t

2021. április 22. 09:50

A cég gyártópartnerétől több tervrajzot is elloptak, a Quanta nem fizet, most az Apple-t zsarolják.