:

Szerző: Koi Tamás

2020. március 11. 14:15

A frászt hozta az altatókat hallgató gyerekekre a Spotify

A gyerekeknek szánt tartalmak közben megjelenő (vagy jelen esetben elhangzó) reklámok kapcsán a különböző reklámszervezetek, szakhatóságok meglehetősen szigorú sztenderdeket követelnek meg, amint azt egy tavalyi brit példa mutatja, nem véletlenül.

A Spotify-nak elképesztő széles körű lejátszási lista gyűjteménye van, melyet részben a közösség, részben saját maga gondoz, menedzsel. Ma már házi kedvecneknek is összeállítható ilyen lejátszási lista, és természetesen itt is - akárcsak például a YouTube-on - a gyermekeknek szánt tartalmak számítanak különösen népszerűnek.

it2

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Tavaly augusztusban egy aprócska baki, vagy mondjuk inkább úgy, figyelmetlenség miatt jó pár kisgyerekre, illetve azok szüleire rájött a frász, a Spotify ugyanis egy saját gondozású, altatódalokat tartalmazó lejátszási lista zeneszámai közé beékelődő reklámblokkokban

AZ "AZ - MÁSODIK FEJEZET" CÍMŰ HORRORFILMET PROMÓZTA.

Ezt egész pontosan úgy kell elképzelni, hogy néhány dalocskát követően egy 30 másodperces szpotban megszólalt Stephen King egyik legfélelmetesebb főgonosza, a kiskorúakat előszeretettel elfogyasztó Pennywise, aki a következőket mondta:

27 ÉVEN ÁT ÁLMODTAM RÓLATOK. VÁGYTAM RÁTOK. OH, ANNYIRA HIÁNYOZTATOK!

Ezt követően mindenféle, a filmből kivágott effektek voltak hallhatók a szirénázástól kezdve sikolyokig.

Nem véletlen, hogy a brit reklámszabályzó testület (Advertising Standards Authority, azaz ASA) a kiskorúak fejlődésére nézve különösen károsnak találta az ominózus reklámszpotot, melyet ugyan már régen visszavont a filmet forgalmazó Warner Bros, ugyanakkor az ASA szerint mindez nem elég, meg kell tenni mindent annak érdekében, hogy a jövőben ilyen ne fordulhasson elő. 

A Spotify egyébként az ASA megkeresésére azzal védekezett, hogy az altatódalokat tartalmazó lejátszási lista szerintük nem elsősorban kisgyerekeknek szólt.

Az ASA-nak büntetési jogköre ugyan nincs, de bizonyos szankciókat (például a marketinganyagok előzetes ellenőrzését) foganatosíthat a visszaeső cégekkel szemben.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 12:35

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.