Szerző: Koi Tamás

2020. március 11. 14:15

A frászt hozta az altatókat hallgató gyerekekre a Spotify

A gyerekeknek szánt tartalmak közben megjelenő (vagy jelen esetben elhangzó) reklámok kapcsán a különböző reklámszervezetek, szakhatóságok meglehetősen szigorú sztenderdeket követelnek meg, amint azt egy tavalyi brit példa mutatja, nem véletlenül.

A Spotify-nak elképesztő széles körű lejátszási lista gyűjteménye van, melyet részben a közösség, részben saját maga gondoz, menedzsel. Ma már házi kedvecneknek is összeállítható ilyen lejátszási lista, és természetesen itt is - akárcsak például a YouTube-on - a gyermekeknek szánt tartalmak számítanak különösen népszerűnek.

it2

Hogyan lehet növelni a fejlesztés hatékonyságát? (x)

Gyere el az Alerant webinárjára és nézd meg, hogyan lehet gyakran módosítani az alkalmazásokat, majd biztonságosan élesbe állni.

Hogyan lehet növelni a fejlesztés hatékonyságát? (x) Gyere el az Alerant webinárjára és nézd meg, hogyan lehet gyakran módosítani az alkalmazásokat, majd biztonságosan élesbe állni.

Tavaly augusztusban egy aprócska baki, vagy mondjuk inkább úgy, figyelmetlenség miatt jó pár kisgyerekre, illetve azok szüleire rájött a frász, a Spotify ugyanis egy saját gondozású, altatódalokat tartalmazó lejátszási lista zeneszámai közé beékelődő reklámblokkokban

AZ "AZ - MÁSODIK FEJEZET" CÍMŰ HORRORFILMET PROMÓZTA.

Ezt egész pontosan úgy kell elképzelni, hogy néhány dalocskát követően egy 30 másodperces szpotban megszólalt Stephen King egyik legfélelmetesebb főgonosza, a kiskorúakat előszeretettel elfogyasztó Pennywise, aki a következőket mondta:

27 ÉVEN ÁT ÁLMODTAM RÓLATOK. VÁGYTAM RÁTOK. OH, ANNYIRA HIÁNYOZTATOK!

Ezt követően mindenféle, a filmből kivágott effektek voltak hallhatók a szirénázástól kezdve sikolyokig.

Nem véletlen, hogy a brit reklámszabályzó testület (Advertising Standards Authority, azaz ASA) a kiskorúak fejlődésére nézve különösen károsnak találta az ominózus reklámszpotot, melyet ugyan már régen visszavont a filmet forgalmazó Warner Bros, ugyanakkor az ASA szerint mindez nem elég, meg kell tenni mindent annak érdekében, hogy a jövőben ilyen ne fordulhasson elő. 

A Spotify egyébként az ASA megkeresésére azzal védekezett, hogy az altatódalokat tartalmazó lejátszási lista szerintük nem elsősorban kisgyerekeknek szólt.

Az ASA-nak büntetési jogköre ugyan nincs, de bizonyos szankciókat (például a marketinganyagok előzetes ellenőrzését) foganatosíthat a visszaeső cégekkel szemben.

a címlapról