Brutális roamingszámlát hoztak össze vándorsólymok

A sólymok a téli vándorlás során átruccantak Pakisztánba és Iránba is, ezzel nem várt költségekbe verve az őket megfigyelő orosz kutatócsoportot.

A vándorsólymok útját megfigyelni mobiltechnológiával különösen felemelő, ugyanakkor rendkívül költséges feladat lehet, legalábbis ez volt az egyik legfontosabb tanulság azon pár önkéntes számára, akik a novoszibirszki Vadállat Rehabilitációs Centrum részére gyűjtöttek adatokat a madarak útjáról. Mindehhez egy a sólymokra rögzített speciális transzmittert használtak, mely a koordinátákat SMS-ben küldte át a központnak.

eagles

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

Az adatgyűjtés mind elméletben, mind gyakorlatban nagyon jól működött egészen addig, míg néhány madár olyan területeken repült hetekig, ahol nem volt térerő (Közép-Ázsiában ez azért nem olyan nagy ritkaság), majd átrepült az iráni, netán a pakisztáni határon, ahol az addig felgyülemlett, lokációs adatokat tartalmazó rövid szöveges üzeneteket egyszerre elküldte az adóegység - 49 rubeles, azaz mintegy 230 forintos darabáron.

A téli kiruccanás egyes hónapjaiban így olyan magas összegű roamingszámla keletkezett, hogy a kutatók kénytelenek voltak az interneten keresztül gyűjtést szervezni, amin sikerült is 100 ezer rubelt, azaz csaknem félmillió forintot összekalapozni. Szerencsére időközben a madarak, vagyis a transzmitterek szolgáltatója, a Megafon méltányosságból elengedte a kutatók tartozását, és felajánlott a csapatnak egy olyan speciális tarifát, amelynél nem kell többé az iszonyúan magas roamingköltségek miatt aggódni.

A sólymok vándorlása egyébként mindenki számára nyomon követhető, ezen a térképes weboldalon.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 26. 08:44

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.