Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Reagáltunk az igényekre: 40 órás Java képzést indítunk haladóknak szeptember 13-án!

iPhone-hoz készít billentyűzetet a Google

Asztalos Olivér, 2016. március 23. 13:30

iOS-re készít szoftveres billentyűzetet a Google. A keresőóriás egyértelmű célja, hogy megoldásával serkentse a mobilos kereséseket, melyek aránya egyelőre nagyban elmarad a desktopon mért számoktól.

Saját, szoftveres billentyűzetet készít iOS-es eszközökhöz a Google, adta hírül a The Verge. Az Androidban található virtuális klaviatúrára hajazó, már hónapok óta fejlesztett megoldással elsősorban a mobilos keresések számát szeretné serkenteni a Google.

A kiszivárgott információk szerint számos keresési opciót fog tartalmazni az iOS készülékekhez fejlesztett megoldás, ami mellett az Androidról már jól ismert gesztus-alapú szövegbevitel is támogatott lesz. A Google logójára bökve a klasszikus webes keresés lehetősége érhető majd el, képek és GIF-ek kereséséhez pedig szintén egy dedikált gombot kínál majd a szoftver. Az Android verzióból ezek hiányoznak, tehát nem csak egyszerű átportolásról lesz szó, az iOS-es kiadás jól láthatóan különbözni fog.

De mégis miért készít billentyűzetet legnagyobb riválisának rendszeréhez a Google? A válasz egyszerű, míg asztali gépeken átlagosan napi 1,23 keresést indítanak, addig a mobilos felhasználok körülbelül fele egyáltalán nem használ keresőt, ami a nagy részt keresős találatok között hirdető cégnek értelemszerűen rossz hír, a legnagyobb profitot termelő hirdetéseit ugyanis ilyen helyekre teszi a Google.

Az asztali és a mobilos felhasználás közti nagy különbség oka, hogy a desktop felhasználók sokszor "gyorsindítóként" használják a keresőt és olyan triviális szavakra keresnek mint a "Facebook" vagy a "Gmail", ezen szolgáltatások pedig mobilon alkalmazás formájában (is) elérhetőek, melyek ikonjára csupán rá kell bökni, nem igényel karakterbevitelt az indítás.

Mindezek tükrében tökéletesen érthető a Google szándéka, ugyanakkor a siker még egy jól összerakott billentyűzettel sem garantált. Ennek akadálya az iOS-ben gyökerezik, az eddig megjelent harmadik féltől származó megoldásokkal rendre problémák voltak, ezek jellemzően jelentősen lassabbak mint a rendszer alapértelmezett klaviatúrája, ráadásul bizonyos alkalmazásokban egyszerűen nem érhetőek el a külsős megoldások. A fejlesztők jellemzősen stabilitási problémákra hivatkozva tiltják a lehetőséget.

Az Apple még 2014-ben, az iOS 8-cal vezette be a harmadik féltől származó billentyűzetek támogatását. Ezt követően az Androidról már ismert Swype, Swiftkey, és Fleksy is megjelent saját megoldásával, ugyanakkor ezek nem arattak osztatlan sikert, elsősorban a már említett problémák miatt. Érdekes lesz látni, hogy a Google képes lesz-e változtatni ezen, és bár a szoftver megjelenésének időpontja nem ismert, valószínűleg még idén elérhetővé válik a keresőóriás virtuális billentyűzete.

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
Tudod mennyit keres egy jó Java-fejlesztő? Tudod mennyi nyitott pozíció van csak itthon? A kereslet nagy, a kínálat kicsi. Reagáltunk az igényekre.