Szerző: Hlács Ferenc

2015. szeptember 8. 16:20

Gyárilag blokkolja a mobilos hirdetéseket az Adblock Browser

Okostelefonos böngészőt adott ki az Eyeo. Az Adblock Browser Androidra és iOS-re egyaránt elérhető, igaz, utóbbi hamarosan natív reklámblokkoló funkcióval egészül ki.

Adblock Browser néven Androidon és iOS-en ingyen elérhető mobilos böngészőt adott ki a népszerű Adblock Plus hirdetésblokkoló fejlesztője, az Eyeo. A cégnek a bejelentéssel épp csak sikerült megelőznie a várhatóan holnap bemutatkozó iOS 9-et, amely maga is tartalmaz majd reklámblokkoló funkciót, így harmadik féltől származó kiegészítővel a Safari böngészőből is lehetőség lesz száműzni a hirdetéseket.

Androidon az alkalmazás nem jelent akkora újdonságot, az Adblock Plus korábban már elérhető volt a Play Store-ban, azt azonban a Google nagyjából fél évvel ezelőtt törölte onnan. A szoftver fejlesztői szerint a hirdetésblokkoló böngésző használata mindkét platformon hasonló előnyökkel jár: kevesebb reklám, ezáltal potenciálisan kevesebb mobil adatforgalom, illetve hosszabb akkus üzemidő. A csapat szerint a hirdetések szélsőséges esetben az akkumulátor teljesítményének akár több mint 20 százalékát is felélhetik.

01:43
 

Adblock Browser : The most popular ad blocker for desktop, now for mobile devices

Még több videó

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Az Eyeo új termékét bejelentő blogbejegyzés szerint továbbá fontos szempont a biztonság is, miután az elmúlt évben megháromszorozódott a "malvertising", azaz malware-rel fertőzött online hirdetések száma. Az Adblock Browser a reklámok blokkolásával értelemszerűen ezeket a fenyegetéseket is kivédi, az appban továbbá lehetőség van a trackerek, illetve a malware domének blokkolására is.

A böngésző iOS-en egyébként nem teljesen saját fejlesztés, azt a Salsita nevű céggel közösen, utóbbi vállalat Kitt böngészőjére építették. Utóbbi egy olyan, az Apple platformján elérhető, kiegészíthető böngésző, amely alapjaira más fejlesztőknek lehetőségük van saját megoldásaikat felhúzni, mind külső, mind funkcionalitás terén. Az Apple mobil operációs rendszerének használóit mindenesetre jó lesz, ha a fejlesztők már most elkezdik nagy erőkkel motiválni az app telepítésére, az iOS 9 megérkezésével (amire a várakozások szerint nagyjából két héten belül lehet számítani) ugyanis már nem igazán lesz okuk telepíteni az appot. Az új iOS-ben ugyanis az Apple gyárilag kínál majd lehetőséget külső fejlesztők számára, hogy a Safarihoz reklámblokkoló plugineket fejlesszenek.

Az androidos verzió béta változatban már május óta kipróbálható volt, azt a cég szerint mintegy 300 ezren töltötték le az első héten, a tesztelést végző közösséghez pedig több mint 78 ezren csatlakoztak. A fejlesztők az ő visszajelzéseik alapján csiszolták készre a böngészőt, amelyben hirdetések és a felhasználókövetés mellett, többek között a közösségi oldalak különböző gombjainak blokkolására is lehetőség van.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról