Új eszközöket ad a játékfejlesztők kezébe a Google
A Google egy új analitikai eszközzel, és számos AdMobhoz érkezett frissítéssel szeretné még vonzóbbá tenni a az Androidot a játékfejlesztők számára.
A Google tegnap jelentette be új, androidos játékfejlesztéshez szánt eszközeit a most zajló Game Developers Conference-en, melyek segítenek mérhető adatokkal szolgálni a játékosok fogyasztási szokásairól, illetve lehetővé teszik a mobilos játékok hatékonyabb monetizálását. Ez egyrészt a Player Analytics analitikai eszközzel valósul meg, másrészt az AdMob mobilhirdetési platform három új funkciójával, amelyek a natív hirdetések hatékonyságát hivatottak növelni. Az új funkciók egyelőre béta fázisban vannak, és csak pár hét múlva startolnak élesben, egyelőre egy szűk kör tesztelheti őket.
Ismerd meg a közönséged!
A Player Analytics pár hét múlva válik elérhetővé a Google Play fejlesztői konzoljának felületén, és hathatós segítséget nyújt a fejlesztőknek a felhasználói viselkedés egyszerűbb feltérképezéshez. Az eszközzel a kisebb cégek és a nagyobb stúdiók is részletes kimutatásokat készíthetnek a játékosok fejlődéséről és vásárlási szokásairól, többek közt olyan kritikus mérőszámokat is megmutatva, mint például az egy felhasználóra jutó átlagos bevétel, különböző bontásban. A fejlesztők emellett különböző mérföldköveket, és napi kitűzött célokat is beállíthatnak maguknak, hogy saját sikerességüket és fejlődésüket is könnyebben követhessék.
AdMob frissítések
Az AdMob nevű mobilhirdetési hálózatot a Google 750 millió dollárért akvirálta még 2009-ben, ezzel rátéve kezét a legbefolyásosabb, mobilos hirdetésekkel foglalkozó platformra. A Google idén három plusz funkcióval bővíti az AdMobot: a játék környezetébe vizuálisan illeszkedő natív hirdetésekkel, a felhasználók fogyasztási szokásait alapul vevő célzott hirdetésekkel, és egy közösségi, listázó eszközzel.
Az újfajta, natív hirdetési támogatás lehetővé teszi a játékfejlesztők számára, hogy olyan hirdetéseket helyezzenek el a játékon belül, amelyek megjelenésben igazodnak a játék stílusához és környezetéhez, így vonzóbb módon tálalva azokat. Ezzel a rendkívül otromba hirdetések kicsit tolerálhatóbbá válnak, ami életszerűbbé teszi a hirdetésre épülő üzleti modellt.
Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak
Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.
Bár az androidos fejlesztők nyereség tekintetében az iOS után kullogtak évekig, tavaly meglehetősen jó pénzt sikerült csinálniuk az Android platformon keresztül. A keresőóriás múlt héten jelentette be, hogy 2014-ben hétmilliárd dollár felett fizetett ki a fejlesztőknek. Az új funkciók az androidos játékok terjeszkedését próbálják gyorsítani a platform vonzóbbá tételével, ezzel támogatva a Google azon hosszabbtávú célját, hogy még több felhasználó az Android rendszert részesítse előnyben.