:

Szerző: Hlács Ferenc

2014. november 28. 11:01

eBay: így vásárolunk ruhát a jövőben!

Az offline vásárlást is megreformálná az eBay, a vállalat Rebecca Minkoff divattervezővel együttműködve két okos-ruhaboltot is átadott. A falnyi érintőkijelzőkkel felszerelt üzletekben a vásárlókat a próbafülkében várják a korábban kiválasztott ruhák és a kasszánál sem kell sorban állni.

Újít az eBay, az online áruház ezúttal egy tőle meglehetősen szokatlan terület, az offline kereskedelem felé tapogatózik. A vállalat a legújabb kezdeményezése olyan "okosüzletek" létrehozását célozza, amelyek kényelmesebbé és gyorsabbá tennék a vásárlást. A cég által kínált technológia első körben Rebecca Minkoff divattervező ruhaboltjaiban tűnik fel.

A koncepció lényege, hogy egy okosüzletbe belépve a vásárlóknak nem kell végigturkálniuk a polcokat és fogasokat, a kínálat megtekintéséhez elég beállni valamelyik méretes tükör elé, amely egyben érintőkijelzőként is szolgál. Itt végignézhetők a különböző kategóriákba sorolt áruk, - és miután okosbolt nem létezhet okostelefonos alkalmazás nélkül, a méretes tükör segítségével az app is letölthető. A kiválasztott ruhák már a próbafülkében várják vásárlókat - mikor a fülkébe minden kiszemelt darab megérkezett, az üzlet üzenetben küld értesítőt. Ha nagyon nagy lenne a tömeg, várakozás közben a tükrökön keresztül akár ital is rendelhető.

01:55
 

Rebecca Minkoff Connected Store Demo

Még több videó

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Persze az okosbolt próbafülkéjében sem ússza meg az ember okostükör nélkül: itt is lehetőség van két póló felpróbálása között az üveglapot tapogatni, amelyen szabályozható a helyiség világítása, hogy a ruhák a különböző napszakoknak megfelelő fényviszonyok között is megnézhetők legyenek, illetve kisebb vagy nagyobb, netán más színű darabot is a fülkébe rendelhetünk vele az adott ruhából, amelyet a kis szoba a rajtuk elhelyezett RFID-címkék segítségével ismer fel, és a ruhapróba közben azokhoz passzoló kiegészítőket is felajánl - egyéb kérdések esetén pedig valamelyik alkalmazott odahívására is lehetőség van.

Az üzlet közben folyamatosan elmenti, hogy az adott felhasználó milyen ruhákat próbált fel, így azok megvásárlására akár később, online is lehetőség van - illetve később azok alapján az eBay is pontosabban személyre szabott ajánlatokat tud nyújtani. A ruhákat persze helyben is meg lehet venni, ehhez ráadásul még a pénztárig sem muszáj elmenni, akár már a próbafülkében fizethetünk PayPalen keresztül. Az eBay és Rebecca Minkoff egyelőre csak két hasonló butikot működtet San Franciscóban, ugyanakkor a Fortune értesülései szerint már a Nordstrom üzletlánc is érdeklődik a technológia iránt, amelynek egyes boltjaiban már heteken belül megjelenhetnek az első okostükrök és -próbafülkék.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 12:02

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.