Szerző: Koi Tamás

2014. november 26. 10:07

Közelebb kerülhet egymáshoz a Liberty Global és a Vodafone

Gyakorlatilag tálcán kínálta a Vodafone Németországnak a helyi kábeles érdekeltségét a Liberty Global a hét elején, legalábbis erre utalt a cég egyik felsővezetőjének elejtett megjegyzése. Ha a két cég valóban összevonja kábelszolgáltatásait egy vállalatba, gigászi szolgáltató jöhet létre.

Valószínűleg a versenyfelügyeleti szerveknek semmi kifogásuk nem lenne az ellen, ha a Vodafone németországi leányvállalata fel kívánná vásárolni a Liberty Global helyi kábelcégeit, a Unitymediát és a Kabel BW-t - nyilatkozta titokzatosan egy barcelonai konferencián a Liberty cégcsoport pénzügyi vezérigazgató-helyettese, Charles Bracken. A felek közeledése alapvetően nem lepte meg az elemzőket, elsősorban azért, mert a Vodafone bevallottan hangsúlyosabbá kívánja tenni kábelpiaci jelenlétét az egész kontinensen.

Ennek a stratégiának volt az egyik első eleme többek közt az amerikai mobilszolgáltatói érdekeltség, a Verizon Wireless eladása, mely kellő mennyiségű tőkét biztosít ahhoz, hogy a Vodafone más piacokon terjeszkedjen, illetve a mobilfókuszú termékpalettáját más, vezetékes szolgáltatások irányába bővítse. A cég éppen ebből az indíttatásból vásárolta meg a nyáron a legnagyobb német kábelszolgáltatót, a Kabel Deutschlandot, melyre egyébként a többek közt Magyarországon is jelen lévő Liberty cégcsoport is licitált.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A Vodafone végül valamivel több, mint 7,8 milliárd eurót fizetett a 8m5 millió előfizetővel rendelkező kábelszolgáltatóért cserébe, így a cég termékportfóliója minden területen versenyképessé vált a piac meghatározó tényezőjének számító Deutsche Telekom kínálatával. A Unitymedia három szövetségi államban nyújt kábelszolgáltatást összesen mintegy 7,1 millió előfizetőnek, vagyis a két operáció összevonásával egy több mint 15 milliós felhasználói bázissal rendelkező kábelcég jöhetne létre, mely ügyfélbázisát tekintve nem csak Németország, hanem egész Európa legnagyobb lokális vezetékes szolgáltatója lehetne.

Bracken ugyanakkor mindjárt igyekezett is tompítani szavainak súlyát a konferencián, a vezető kijelentette ugyanis, hogy a német leányvállalatok helyzete valójában egyáltalán nem indokolná az eladást, de ha a Vodafone ajánlatot tenne, csakis a milliárdos cégtulajdonos, John Malone-on állna a döntés. A Vodafone stratégiájáról éppen a múlt héten beszélt legutóbb Vittorio Colao vezérigazgató, aki a Morgan Stanley rendezvényén ismételten kijelentette, hogy a cégcsoport kábeles érdekeltségekbe fektetne, hogy versenyképesebb csomagajánlatokkal jelenhessen meg több országban is. Colao ezzel együtt közölte, a Vodafone - amennyiben talál rájuk vevőt - szemrebbenés nélkül kész megválni azoktól az érdekeltségeitől, melyek nincsenek kulcspozícióban és/vagy évek óta vegetálnak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról