Szerző: Bodnár Ádám

2014. november 18. 08:43

Egyszerűsíti telefonkínálatát a Samsung

Egyszerűsíteni fogja okostelefonjainak kínálatát és alaposan lecsökkenti a gyártott modellek számát a Samsung, hangzott el egy New York-i befektetői konferencián.

A Samsung a legutóbbi negyedévekben már messze nem tudta azt a növekedést hozni az okostelefonok piacán, amelyet korábban megszoktunk tőle, a most véget ért időszakban már komolyan visszaesett a forgalom és vele a profit is. A céget egyre jobban szorongatják a még olcsóbban termelő versenytársak, a Samsung a gyártási költségeket egyfelől vietnami üzemek építésével szorítaná le, másrészt a modellkínálat egyszerűsítésével, hogy jobban kihasználhassa méretgazdaságossági előnyeit.

2015-ben a tavalyinál 25-30 százalékkal kevesebb okostelefonnal jelenik meg a piacon a cég, mondta el egy konferencián Robert Yi, a Samsung befektetői kapcsolatokért felelős vezetője. A kevesebb modell révén több figyelem juthat egy-egy eszközre. A Samsung egy év alatt több tucat új modellt dob piacra változatos árkategóriákban, a csúcstól a belépőszintig. Ezeknek csak egy része éri el a globális piacot, sokan csak bizonyos régiókban kínálnak, például csak Indiában vagy Kínában. A vállalat emellett növelni kívánja a készülékekben a közös alkatrészek számát, így a beszerzésnél is jobb árakat alkudhat ki.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A Wall Street Journalnak nyilatkozó elemző, Robert Cihra szerint "ideje volt" annak, hogy a Samsung csökkentse okostelefonjai számát. "Ez valószínűleg segíteni fog a költségek csökkentésében, amely elengedhetetlen ahhoz, hogy a nyereségesség stabilizálódjon." A most lezárt harmadik naptári negyedévben a Samsung telefongyártó üzletága éves összehasonlításban 24 százalékkal csökkenő bevételt ért el, miközben a profit közel 70 százalékkal múlta alul az egy évvel korábbi szintet.

A vállalat telefongyártó üzletágának üzemi eredményhányada mindössze 7 százalékot tett ki az elmúlt negyedévben, ami riasztóan alacsony érték: utoljára 2008-ban, még bőven az első Galaxy okostelefon bemutatása előtt volt ennyire kevéssé nyereséges a cégné a telefongyártás, ahol az utóbbi 10 negyedévben végig 15 százalék felett volt a marzs. A Samsung vezetői már a negyedéves eredmények bejelentése kapcsán rendezett konferenciahíváson elmondták, 2015-re cél a kétszámjegyű százalékos eredményhányad visszaállítása és tartása.

Nagy kérdés, ez mennyire sikerül majd a kínai gyártók (Xiaomi, ZTE, Huawei, Lenovo) nyomulása közepette, ezek a cégek láthatóan eltökéltek a minél nagyobb telefonpiaci részesedés megszerzésében és nem félnek erre költeni sem.

 

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról