Szerző: Bodnár Ádám

2014. április 22. 14:35

Nagy szolgáltatók érdeklődnek a Lufthansa Systemsnél

A Frankfurter Allgemeine Zeitung szerint a HP, az IBM és a francia Atos is érdeklődik a Lufthansa Systems infrastruktúra-üzletágáért, amelyet a légitársaság el kíván adni.

Mint minden iparág, mára a légiközlekedés is erőteljesen épít az informatikára, a Lufthansa még 1995-ben szervezte önálló leányvállalatba az IT-részlegét, ekkor jött létre mai formájában a Lufthansa Systems, amely üzemeltetési szolgáltatások mellett légiközlekedést támogató szoftvereket fejleszt.

A Lufthansa Systems központja Frankfurtban van, de a cég a világ számos országában rendelkezik leányvállalattal - a budapesti központban jelenleg mintegy 600 informatikust foglalkoztat (Magyarországon volt egyébként az első külföldi leányvállalat). A cég ügyfelei közé tartozik a világ több mint 300 légitársasága, 150 további fuvarozó és logisztikai szolgáltató, de energetikai és más iparvállalat, médiacég és egészségügyi intézmény is.

A légitársaság egy ideje szeretne túladni ennek a tevékenységnek egy részén, érdeklődő szerencsére van bőven. A Frankfurter Allgemeine Zeitung forrásai szerint a tevékenység iránt több nagy IT-szolgáltató is érdeklődik, köztük az IT-szolgáltatások piacát vezető IBM, a HP, valamint a francia Atos is. "Tárgyalunk több iparági nagyhatalommal is az IT-infrastruktúra részleg átvételéről, szeretnénk az eladás során a lehető legtöbb munkahelyet megőrizni" - mondta a német üzleti lapnak a Lufthansa pénzügyi vezetője, Simone Menne.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra?

Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra? Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

A tervek szerint a Lufthansa Systems szervezete három részre válik szét, amiből csak az infrastuktúraüzemeltetéssel foglalkozót adná el a légitársaság, a másik kettőt (Airline Solutions, Industry Solutions) megtartaná. Az IT-infrastruktúra üzemeltetése egyre kevéssé nyereséges tevékenység, a Lufthansa Systems tavalyi 640 millió eurós forgalmának mintegy 40 százaléka származott erről a területről, a nyereségnek azonban mindösszesen 25 százaléka.

Érthető: az IT-infrastruktúra működtetéséhez nem szükséges légiközlekedési, vagy egyéb más, speciális iparági kompetencia, amellyel a Lufthansa Systems meg tudná magát különböztetni a piacon, így magasabb árat sem tud érvényesíteni, miközben a terület továbbra is humánerőforrás-intenzív: világszerte mintegy 1400 alkalmazott dolgozik ezen a területen, ami az összlétszám közel fele.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról