:

Szerző: Koi Tamás

2014. január 21. 15:25

Tízből négy magyarnak van mobilnet-előfizetése

Tavaly év végén ismét milliós mérföldkőhöz ért a magyarországi szolgáltatók mobilnetes ügyfélbázisának a növekedése. Eközben a felhasználók által forgalmazott átlagos adatmennyiség gyakorlatilag alig változott.

Tíz magyarból átlagosan négy előfizet valamelyik mobilinternet-szolgáltatásra, de csak három használja ténylegesen is azt az internetelérést, amelyért fizetett - derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb piaci gyorsjelentéséből. A statisztikák emellett arra is rámutatnak, hogy néhány kisebb-nagyobb kilengést leszámítva az ügyfelek adatfogyasztása sem változik, vagyis az előfizetők - az egyre nyilvánvalóbbá váló mobilos, okostelefonos trendek ellenére - vagy nem tudják, vagy nem akarják többet használni az egyre gyorsabbá váló, egyre nagyobb területi lefedettséget elérő hálózatokat.

Az NMHH friss adatai alapján - mely a szolgáltatók önbevallásán alapul - tavaly év végén összesen mintegy 4,084 millió mobilnetes előfizetője volt a három magyarországi operátornak. A legkisebbnek számító Vodafone-nak most először sikerült átlépnie az egymilliós küszöböt, a Telenor 1,229, a piacot gyakorlatilag a kezdetek óta vezető Telekom pedig 1,845 millió ügyféllel rendelkezik. A teljes piac egy év alatt nagyjából 905 ezer előfizetéssel bővült, a növekedés ezzel valamelyest elmarad a 2012-es szinthez képest, akkor ugyanis egy év alatt több mint egymillió előfizetéssel gyarapodott a teljes ügyfélbázis.

Az ügyfélszám növekedésével tavaly tovább nőtt azoknak a száma, akik előfizetnek ugyan valamilyen mobilnet-szolgáltatásra, de hónapokon keresztül egy bitnyi adatot sem forgalmaznak vele - vagyis lényegében a semmiért fizetnek a szolgáltatójuknak. Míg 2011 decemberében körülbelül 550 ezer, 2012 decemberében pedig 780 ezer, addig 2013 végén már több mint egymillió inaktív ügyfél szerepelt a nyilvántartásban. Ezek túlnyomó többsége vélhetően olyan előfizető, aki okostelefont vásárolt valamilyen, adatforgalmat is tartalmazó integrált tarifával, ám végül soha nem használta másra a készüléket telefonáláson és SMS-ezésen kívül.

Az AI és a nagy full-full-stack trend

Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

A szolgáltatói erősorrend az aktív felhasználók körében sem változik, a Vodafone 675 ezer, a Telenor 973 ezer, a Telekom pedig 1,446 millió aktív ügyféllel rendelkezik. Mindez egyben azt is jelzi, hogy az inaktív felhasználók aránya éppen a legnagyobb 3G-s területi lefedettséget ígérő Vodafone Magyarországnál a legnagyobb, egyben a piros szolgáltatónál is a legkisebb az átlagosan forgalmazott adatmennyiség.

Az adatforgalmi átlag egyébként évek óta változatlan (felhasználónként nagyságrendileg a havi 1 gigabájtos szinten stagnál), látszólag sem a gyorsabb hálózatok, sem az okostelefonok kínálta lehetőség nem sarkallnak arra tömegeket, hogy többet használják a mobilnetet. A stagnáló forgalom emellett annak is lehet a jele, hogy a szolgáltatók tarifaszerkezete egyszerűen nem teszi lehetővé, hogy az ügyfelek ennél nagyobb arányban vegyék igénybe a szolgáltatást - erre jó példa, hogy a manapság divatos, korlátlan beszédpercet biztosító flatrate tarifákkal is többnyire csak 500 megabájtnyi havi adatforgalom jár, melyet néhol eseti, vagy állandó jelleggel lehet ugyan bővíteni, de csak bizonyos határig.

Szeptember 15-én, hétfőn ONLINE formátumú, a Kafka alapjaiba bevezető képzést indít a HWSW, ezért most összefoglaltuk röviden, hogy miért érdemes részt venni ezen a tanfolyamon.

a címlapról

MS

0

Lezárta a Teams-ügyet az EU

2025. szeptember 12. 12:45

A Bizottság elfogadta a Microsoft által tett engedményeket, nincs retorzió az idestova öt éve húzódó eljárás végén.

bango

0

Tartalomautomatával bővül a OneTV

2025. szeptember 12. 09:27

A One tévés platformjába a Bango DVM-jét integrálják, ami jelentős mértékben megkönnyíti az új tartalomszolgáltatások bevezetését.