Szerző: Bodnár Ádám

2013. október 17. 11:52

Elszámolta magát az Apple az iPhone 5c-vel

Az első hírek szerint nem igazán működik az Apple új stratégiája, amelynek keretében ősszel nem egy, hanem két új iPhone-modellt mutatott be, az új csúcsmodell 5s mellé megérkezett a színes műanyag házba bújtatott 5c.

A vásárlók továbbra is megőrülnek az 5s-ért, ahogy a korábbi években, a színes 5c iránti lelkesedés azonban jóval kisebb a vártnál. Az Apple ugyan a nyitóhétvégét követően azt kommunikálta, 9 millió iPhone-t értékesített, ez azonban nem az eladott telefonok száma, mint amiről a cég a korábbi modellek megjelenésekor beszélt, hanem az üzletekbe kiszállított darabok.

Az szeptemberi bejelentést megelőzően az elemzők egyöntetűen arra számítottak, az Apple egy olcsóbb iPhone-modellt dob piacra, a vállalat azonban ezt nem tette meg. Az 5c gyakorlatilag a korábbi generációs iPhone 5 hardverét kapta meg és színes műanyag borítást, amelytől az Apple valószínűleg azt várta, vonzó lesz a fiatalok körében. A vállalat korábban is rendre eljátszotta, hogy egy új iPhone megjelenését követően a régi modellt is kínálatban tartott alacsonyabb áron. Az iPhone 5c esetében részben ez a helyzet, az iPhone 5 eltűnt a piacról, helyette kapható az 5c. Az 5s és 5c közti karcsú árkülönbség azonban láthatóan nem elég ahhoz, hogy a vásárlók az olcsóbb modellt válasszák - akik olcsó iPhone-t szeretnének venni, azok továbbra is elérhetik a 4s kivitelt, az Egyesült Államokban két éves szerződés esetén ingyen.

 

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra?

Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra? Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

A Wall Street Journalnak az Orange mobilszolgáltató pénzügyi vezetője elmondta, az iPhone 5c nem fogy a várakozásoknak megfelelően, mert túl drága. A lap szerint az egyik legnagyobb amerikai elektronikai áruházlánc üzleteiben, a Best Buynál az 5c-ből bőséges készlet található, míg az 5s-ből szűkös a választék. Az Apple 24 órás határidővel vállalja a közvetlenül tőle rendelt iPhone 5c telefonok kiszállítását, egy 5s-re viszont heteket kell várni. Az Egyesült Államok legnagyobb áruházlánca, a Wal-Mart a gyenge kereslet miatt 20 dollárral levitte az iPhone 5c árát, a China Mobile viszont 700 jüannal (115 dollár) csökkentette az árat Az iPhone 5c-től elsősorban Kínában várt nagy sikert az Apple.

A Wall Street Journal bennfentes forrásokból úgy tudja, a vállalat a várakozásoktól elmaradó kereslet miatt már értesítette is a gyártópartnereit, a tajvani Pegatront és a Foxconnt, hogy csökkenti az 5c-re vonatkozó megrendelések volumenét. A Pegatront állítólag arra kéri az Apple, a korábbinál ötödével csökkentse a gyártás volumenét, a Foxconn-nál viszont a megrendelt mennyiséget harmadával csökkentette a vállalat. A WSJ úgy tudja, az egyik alkatrész-beszállítót arról értesítette az Apple, a korábbi rendelést megfelezi. Eközben az 5s termelésének felfuttatását is kérte a gyártó.

Magyarországon október 25-én jelenik meg az iPhone 5c és 5s az üzletekben.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról