Szerző: Dojcsák Dániel

2013. június 25. 16:13

Túlságosan idomul a Yammer a Microsofthoz

Közel egy év telt el azóta, hogy Microsoft bejelentette, hogy megvásárolja a nagyvállalati közösségi hálózati eszközt, a Yammert. Most a vállalat közzétett néhány adatot és funkciókkal kapcsolatos hírt, ami alapján meg lehet ítélni, hogy sikeres-e a közös munka.

A Yammer a felvásárlást követően nem süllyedt bele a Microsoft kínálatába, hanem egyéniségét megtartva folyamatosan és jó ritmusban fejlődött. Rengeteg új képesség és funkció került a rendszerbe, a Microsoft megfelelően kezelte a Yammert. Sikerült több felhasználót és - ami még fontosabb - több fizető ügyfelet is gyűjteni. A partnerségek egy része természetesen a Microsoft közelségének köszönhető, de sikerült a Microsoft-univerzumon kívüli területekről is pluszt behozni, például a Klouttal való együttműködés révén.

A cég szerint az elmúlt egy évben az előfizetők száma 55 százalékkal emelkedett, ami azt jelenti, hogy most körülbelül 8 millióan használják a Yammer szolgáltatásait. Mindemmellett az egy felhasználóra eső aktivitások mennyisége duplájára emelkedett. A fizetős ügyfelekből is egyre több van, 200 százalékkal nőtt ezek száma, igaz ebből nem lehet következtetni az árbevétel növekedésére, hiszen az nem derül ki, hogy milyen méretű hálózatok tartoznak jellemzően a fizetősek közé. Egy évvel ezelőtti nyilatkozatok szerint a felhazsnálók 20 százaléka valamely fizetős hálózat része.

Win-Win

A Microsoft-Yammer együttműködés látszólag gyümölcsöző, de közben a feleknek oda kell figyelni, hogy mindkét oldal elégedett legyen. Egyrészt a Microsoft 1,2 milliárdos befektetése meg kell térüljön akár közvetlen bevételként, akár a Microsoft-szoftverek hozzáadott értékeként. A Yammer számára pedig azon túl, hogy növekszik a felhasználói bázis, fontos, hogy az ügyfelek azt érezzék, hogy a rendszer egy független szolgáltatás marad és nem olvad be teljesen a Microsoft kínálatába, nem silányul el a vállalati termékportfolio egyik elemévé. Ez utóbbi ügyet leginkább az szolgálja, ha a Yammer nem csak megtartja, de bővíteni is tudja a külső ügyfélkörét, illetve további rendszerekkel alakít ki integrációt és nem csak a Microsoft vállalati környezetre épít.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Az egyensúlyra azért is kell vigyázni, mert a következő hónapokban rengeteg Yammer fejlesztés várható, ami a Microsofttal való összeláncolódásra irányul. Ilyen lesz például a Yammer e-mail integráció fejlesztése, amiről egyelőre még nem tudni, hogy Outlook-exkluzív lesz-e vagy más levelezőkkel is működik majd. Új dokumentumkezelési és közösmunka képességek kerülnek be az Office 365 segítségével, a levelezést és a kommunikációt a Skype integrációval erősíthetik meg, illetve a SharePoint funkcióit is felturbózza a Microsoft a Yammerrel. A felhasználói szám növelésének módszere pedig az lehet, hogy a Yammer bekerül az Office Store-ba.

Klout-partnerség

Tagadhatatlan, hogy a Yammer új szolgáltatásainak szinte mindegyike arra irányul, hogy fejlettebb csatornákat építsen ki Microsoft termékekkel, ennek ellenére a Yammer igyekszik azt kommunikálni, hogy nem csak ezen a fronton történik fejlesztés. Ennek igazolására a Yammer közzétett még egy adatot, miszerint tavaly óta sikerült megduplázni a Yammer app directory tagjainak számát is, illetve a Yammer API-kat használó fejlesztők száma is 70 százalékkal nőtt. A fent már említett Klout-partnerségre is igen büszkék az üzemeltetők. Ennek lényege, hogy a Yammer felhasználók pulbikálhatják pontjaikat és a Klout által meghatározott erősségeiket, illetve a Yammer rendszerén belüli aktivitások is lefordíthatóak egy különálló Klout-eredményre, amivel a vállalati folyamatok gamifikációja is fejleszthető, illetve a dolgozók teljesítménye is összehasonlíthatóbb lesz.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról