Szerző: Koi Tamás

2013. május 9. 10:11

Microsoft: jó darabig velünk lesz a dobozos Office

Alig pár nap kellett csak, és a Microsoft is reagált az Adobe új szoftverlicencelési stratégiájára. A szoftveróriás szerint is az előfizetéses modellé a jövő az Office termékcsaládban, de Redmond nem tervez olyan éles irányváltást, mint az Adobe.

Biztos, hogy jó darabig elérhetők maradnak "dobozos", vagyis megvásárolható licenc formájában is a Microsoft Office termékek, legalábbis ezt állítja az Office-üzletág kommunikációs igazgatója, Clive Patterson egy kedden írt blogbejegyzésében. Az illetékes a posztjában az Adobe új szoftverlicencelési modelljére hivatkozva azt írja, hogy bár a Microsoft is az előfizetéses rendszerben hisz hosszabb távon, a váltás akár egy évtizedig is tarthat, addig a cég a régi és az új licencelési módszert egyaránt fent kívánja tartani.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, az Adobe a hét elején jelentette be, hogy a június 17-től elérhető verziófrissítések már nem lesznek megvásárolhatóak dobozos termékként, a Creative Suite terméknév ezentúl Creative Cloud-ként él tovább. A szokásos éves Adobe termékbejelentésen kerek-perec elhangzott, hogy nincs több CS verzió, a szoftvereket használó cégek jövő hónaptól kénytelenek átmigrálni az új licencelési feltételekre, amennyiben szeretnék használni az új verziókat. Értelemszerűen a meglévő szoftverek továbbra is működnek majd, de nem kapnak frissítést, illetve, aki továbbra is ragaszkodik a CS-hez, az a korábbi feltételek mellett megvásárolhatja a CS6 verziókat még néhány évig.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

"Mi is hiszünk ebben a modellben, de úgy gondoljuk, hogy az embereknek időre van szükségük ahhoz, hogy megismerjék és megszeressék az előfizetéses szoftvert" - írja a blogposztban Patterson, hozzátéve, hogy egy évtizeden belül mindenki áttér majd az előfizetéses rendszerre, annak nyilvánvaló előnyei miatt. Ez ugyanakkor nem jelenti automatikusan azt, hogy a Microsoft egy évtizedig még biztosan kiad dobozos változatokat az Office programcsomagból - figyelmeztet a Computerworld.

A lapnak korábban nyilatkozó elemzők úgy látják, hogy a Microsoft öt éven belül felszámolhatja a Software Assurance programot, mely voltaképpen az előfizetéses modell egy kezdetleges formájának tekinthető. Ez többek közt - éves díjfizetés ellenében - garantálja a (nagy)vállalatoknak az ingyenes frissítést az újabb verziókra. Ennek továbbgondolása az előfizetéses modell, ahol az ügyfelek addig használhatják a programcsomagot, amíg fizetnek érte.

Az előfizetéses modell népszerűsége egyébként láthatóan meredeken ível felfelé a Microsoftnál is: az Office 365 Home Premium és tanulói változatainak a januári bevezetése óta az Office-vásárlók több mint negyede előfizetéses rendszerben jutott hozzá a szoftverhez.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról