Szerző: Dojcsák Dániel

2012. december 10. 12:25

Facebook, Google, Twitter: hárman egymás ellen

Akár egy semleges belső fejlesztés mellékhatásaként is felfogható, de legtöbben a Facebook-Twitter verseny egyik csapásaként értelmezik az Instagram képek Twitter-előnézeti formájának megszűnését. Pedig a mikroblog-szolgáltató mindent megtett, hogy a csúnya linkrövidítős betűhalmazok helyett tartalmas kártyák jelenjenek meg a máshonnan posztolt üzenetek helyén.

Egyre inkább úgy tűnik, hogy a közösségi tér határtalan bővülésének végleg vége van. A mostanra közművé váló szolgáltatók egyre gyakrabban csapnak össze egymással, egyre több súrlódásra, összeütközésre lehet számítani. A Twitter az elmúlt évben arrogánsan vagdosta le magáról a felkapaszkodott külső partnereket, akik az univerzális API képességein keresztül teljes megoldásokat, klienseket hoztak létre az eredeti, üzleti modelljével akkor még küszködő platform farvizén evezve.

A jótékony világnak egyre inkább vége, egyre komolyabb rizikó bármilyen, akár még új, de népszerű szolgáltatás API-jára építeni. A Twitter nem panaszkodhat, hiszen ő maga is éppen az ilyen kötések elvágásán dolgozik, az Instagram valószínűleg teljesen jogosan gondolja azt, hogy nem szükséges megengednie, hogy az ő felhasználói által létrehozott, az ő szerverein tárolt tartalmak egy konkurens szolgáltató felületén díszelegjenek anélkül, hogy bevételt termelnének. A Twitter lehetővé tette, hogy a megosztások lenyithatóak legyenek és anélkül látszódjanak a képek, hogy el kellene hagyni a Twitter felületét.

Kirakatháború

Az Instagram valójában a Twitter vizuális párja, hiszen ott is rövid, erősen kontextuális üzenetek keringenek aszimmetrikus követési rendszerben, jól kereshetően. A különbség csak annyi, hogy itt nem 140 karakter, hanem egy fotó a megosztott tartalom. Az Instagram együttműködik például a Foursquare-rel a helyszínek azonosítása céljából, az Instagram-kliensen keresztül például be is lehet jelentkezni a helyszínekre, ezen felül a képek oszthatóak a Facebook és a Twitter felé. Mióta a Facebook felvásárolta az Instagramot, a szolgáltatás kapott egy webes kivezetést, így immár nem kizárólag mobilon keresztül érhetőek el a tartalmak, továbbá elindult egy közeledés a Facebook Timeline és az Instagram-profil között és ezek szerint egy távolodás a konkurens Twittertől.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Magyarországon a Facebook és a Twitter harca értelmezhetetlen, ugyanis a felhasználói bázisaik között két nagyságrendnyi különbség van a Facebook javára, de az Egyesült Államokban ennél sokkal kiegyenlítettebb a helyzet felhasználók számában. Az Instagram-Twitter viszonyban pedig érdekes, hogy a napi aktív mobilos felhasználók számában globálisan a képmegosztó múlt hónapban már megelőzte a mikroblog-szolgáltatót.

A fordulat valószínűleg nem érte váratlanul a Twittert, ami hamarosan a saját beépített képfeltöltőjén mutat be az Instagraméhoz hasonló szűrőket. Kérdés, hogy a filterek elegendőek-e a varázslathoz, de ezzel együtt még inkább érthető, hogy Kevin Systrom, az Instagram alapítója úgy ítélte meg, hogy saját üzletüknek jobb lesz, ha a teljes interoperabilitás megszűnik. Az integráció viszont biztosan megmarad, megosztani továbbra is lehet a tartalmakat, de a közönséget maga szeretné kiszolgálni az Instagram.

Itt a Google is

A játszmába viszont éppen ebben a forró pillanatban beszállt a Google is. Az Instagram lehetőségeinek becsmérlése mellett indította útjára a korábban felvásárolt NIK Software fotómanipuláló programját, a Snapseedet, amely Google+ hálózatra is képes képeket beküldeni - néhány napja letölthető a program a Play Store-ból. A 2012 év fotóalkalmazásának is választott program iOS-en eddig is elérhető volt fizetősen, most már mindkét platformon ingyenes. A Snapseed a beépített filterek mellett komoly finomhangolási lehetőségeket és manuális fotószerkesztési funkciókat kínál, amivel a szakértők számára bizonyára csábítóbb lesz az Instagramnál.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról

FLIP

3

Kagylómobillal erősít a Honor

2024. június 14. 10:28

A cég útnak indította első flip típusú készülékét, amivel újabb hézagot foltoz be a nagy márkák elleni versenyben.