:

Szerző: Koi Tamás

2012. július 18. 12:42

Tömegével tűnnek el a feltöltőkártyás előfizetések

Tömegesen szűnnek meg a feltöltőkártyás, vagyis pre-paid mobilelőfizetések a három magyarországi szolgáltatónál. Az összes előfizetésen belül a pre-paid SIM-ek aránya ma már jóval 50 százalék alatt van és folyamatosan csökken.

A megváltozott gazdasági helyzet, valamint a mobilszolgáltatók részben erre válaszul adott stratégiaváltása is hozzájárul ahhoz, hogy a magyar mobiltelefonos ügyfélbázison belül tömegével veszik át a pre-paid, vagyis feltöltőkártyás előfizetések helyét a havi előfizetéses konstrukciók. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) által szolgáltatott legfrissebb statisztikák szerint idén a második félév végére az összes előfizetésen belül már csak 48,6 százalék volt a pre-paid kártyák aránya, míg három évvel ezelőtt több mint 59 százalékon állt a mutató.

Az akkori és a mostani ügyfélbázis alapján kalkulálva nagyjából 1 millió 435 ezer feltöltőkártyás előfizetés tűnt el a magyar mobilpiacról, miközben a teljes ügyfélbázis 361 ezer előfizetéssel csökkent ennyi idő alatt. A pre-paid konstrukciók drasztikus visszaesése elsősorban a válság hatásának, és részben annak tudható be, hogy az előfizetők megváltak második, netán harmadik SIM-jüktől, emellett a mobilszolgáltatóknak sem állt többé érdekükben, hogy különböző promóciók keretén belül feltöltőkártyás ajándékokkal dagasszák az ügyfélbázist.

Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani!

Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.

Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani! Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.

A három hazai operátor teljes ügyfélbázisa egyébként most már hosszú hónapok óta gyakorlatilag folyamatos csökkenést mutat, így júniusban is 24 ezerrel kevesebb előfizetést tartottak nyilván a szolgáltatók, a teljes ügyfélbázis mérete így 11,528 millióra csökkent. A mobiltelefonjukat aktívan használók száma ugyanakkor pont ugyanennyivel nőtt, ezzel június végére elérve a 10,980 milliós szintet. A magyarországi mobilpenetráció júniusban 115,9 százalékos volt, utoljára éppen 2009 nyarán állt hasonló szinten a bázis.

A vizsgált hónap végére a forgalmazásban résztvevők, azaz mind a havi díjas előfizetéssel rendelkezők és mind az előre fizetett előfizetések közül az utolsó három hónapban hívást indítók vagy fogadók száma alapján a Vodafone piaci részesedése az előző havi 22,62 százalékról 22,78 százalékra emelkedett, a T-Mobile-é 45,84 százalék maradt, illetve a Telenoré 31,53 százalékról 31,38 százalékra csökkent - áll az NMHH gyorsjelentésében.

A feltöltőkártyás arányon látszólag még az sem változtat számottevően, hogy idén tavasszal elindult a Tesco Mobile, az ország első igazi virtuális mobilszolgáltatója, illetve a Blue Mobile, a Lidl diszkontlánc mobilmárkája. Mindkét szolgáltatás kizárólag feltöltőkártyás ajánlatokat kínál az ügyfeleknek.

Október 13-án, hétfőn "A modern CI / CD alapjai" címmel ONLINE képzést indít a HWSW, ezért most összefoglaltuk röviden, hogy miért érdemes részt venni ezen a tanfolyamon.

a címlapról