Szerző: Koi Tamás

2012. január 10. 10:31

Frissítve: A Lidl is belép a magyar mobilpiacra

Idén a Tesco hipermarket-lánc mellett legalább még egy, országszerte csaknem százötven áruházzal rendelkező diszkonthálózat is mobilszolgáltatást indít Magyarországon.

Az év első hónapjaiban újabb mobilmárkával bővülhet a hazai paletta, saját márkás mobilszolgáltatás értékesítésébe kezd ugyanis a Lidl áruházlánc - tudta meg a HWSW piaci forrásoktól. Az üzlethálózat nem lesz virtuális mobilszolgáltató, az üzleti modell a 2009-ben piacra lépett Postafonhoz hasonlítható, vagyis egyedi, kizárólag a Lidl számára kialakított tarifák lesznek elérhetők a kínálatban, az ügyfél pedig valójában nem az üzlethálózattal szerződik vásárláskor, hanem a mobilszolgáltatóval. A Lidl megkeresésünkre nem erősítette meg hivatalosan az értesüléseinket, és arról sem nyilatkozott, hogy melyik szolgáltatóval egyezett meg.

Önálló SIM és készülékajánlat is

Lapunk információi szerint a várhatóan az első negyedévben megjelenő szolgáltatás valamilyen formában minden Lidl áruházban elérhető lesz, ez jelenleg országszerte csaknem százötven értékesítési pontot jelent. Úgy tudjuk, hogy az új termékek az üzletek mindegyikében saját, jól elkülönített megjelenést kapnak, a személyzet pedig a termékkör bevezetéséig megfelelő felkészítést kap az értékesítés és az ügyintézés gördülékenysége érdekében.

Forrásaink szerint a választékban önálló SIM-csomagok és készülékekkel egybecsomagolt ajánlatok is lesznek, a kezdeti, elsősorban belépőszintű és középkategóriás mobilokból álló kínálat idővel a tervek szerint felső kategóriás mobilokkal is bővül. Az egyelőre nem világos, hogy a mobiltelefonokat a társaság saját csatornáin keresztül szerzi be, vagy a készülékeket is a szerződött operátor szállítja a bolthálózat számára.


Németországban Lidl Mobile márkanéven fut

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A Lidl saját márkás mobilszolgáltatása várhatóan elsősorban hangszolgáltatást tartalmaz, méghozzá kizárólag feltöltőkártyás konstrukcióban. A többféle tarifacsomagban elérhető ajánlatokról nem derült ki egyelőre további részlet, valamint a cég stratégiai tervei sem ismertek. Az alapvetően telített magyar mobilhang-piacon a cégnek kevés mozgástere maradt az új ügyfélkör felépítésére, a Lidl ezért - amennyiben kellően vonzó ajánlatokat kínál ügyfeleinek - csak a már piacon lévő szolgáltatóktól csábíthat el ügyfeleket.

A németországi székhelyű Lidl 2000-ben lépett be a magyar piacra, a cég 2004-ben nyitotta meg az első logisztikai központját hazánkban, mára pedig országszerte 148 üzlettel rendelkezik, éves forgalma pedig 2010-ben elérte 221 milliárd forintot. A hálózat Németországban már forgalmaz saját márkanevű mobilszolgáltatást Lidl Mobile néven, a Telefónica (O2) viszonteladói partnereként, az értékesítés ott 2010-ben kezdődött. Bár kézenfekvő lenne a márkanév használata itthon is, úgy tudjuk, a cég nem ezt a brandet fogja bevezetni Magyarországon.

A Tesco is jön

A különböző áruházláncok nevével fémjelzett mobilszolgáltatások európai szinten egyáltalán nem számítanak újdonságnak, az egyik legnagyobb piaci szereplő, a Tesco Mobile az idei első félévben az angol, ír és szlovák piacok után Magyarországon is megjelenik. A Tesco tavaly augusztus végén a Vodafone-nal karöltve jelentette be a hazai terjeszkedést - a szolgáltatás a Lidl márkázott termékével ellentétben igazi virtuális mobilszolgáltatás lesz, a két cég vegyesvállalatot hozott létre az üzemeltetésre, a hálózati hátteret értelemszerűen a Vodafone adja.

Éppen ezért aligha valószínű, hogy a Lidl partnere is a Vodafone lesz, a szolgáltató megkeresésünkre határozottan tagadta, hogy a Tesco mellett más piaci szereplővel is szerződést kötött volna az FMCG-szektorban. A Telenor és a Magyar Telekom a HWSW kérdésére nem kívánta kommentálni, hogy köze lenne a Lidl új termékéhez. Lapunknak névtelenül nyilatkozó iparági források szerint a Lidl saját márkás mobilszolgáltatásához a Magyar Telekom biztosítja majd a hátteret.

Frissítés: Lapunkhoz időközben eljutott információk szerint a Lidl mobilszolgáltatásának a neve Blue Mobile lesz. Ezt részben igazolja, hogy a bluemobile.hu és blue-mobile.hu domainek ugyanannak a cégnek a kezelésében állnak, mely a lidlmobile.hu és lidl-mobile.hu címeket is jegyzi.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról