Szerző: Dojcsák Dániel

2011. június 14. 16:34

Az iPhone-felhasználók fele nem félti az adatait

A Macrumors.com információi szerint az amerikai Apple Store-okban az iPhone-jukat lecserélni visszatérő vásárlók fele a kezdeti aktiválást és szinkronizálást követően soha nem csatlakoztatja okostelefonját az iTunes-hoz. Így már érthető, hogy miért lelkesedik az iCloudért ennyire az Apple is.

Az Apple iPhone első használatbavételekor a felhasználónak aktiválnia és szinkronizálnia kell a mobilt egy számítógéppel. Az iTunes-szal való összekapcsolódáskor érkeznek meg a szoftverfrissítések, ha vannak, ilyenkor is tudunk alkalmazásokat, zenéket és egyéb tartalmakat a mobilra elhelyezni, illetve beállítani a a visszafelé szinkronizálás és biztonsági mentés opcióit.

Egy felmérés szerint a legtöbb felhasználó az első kör után soha nem csatlakoztatja iPhone-ját újra, a legtöbben megelégszenek vagy csak az érintőképernyős telefonálás lehetőségével, vagy elegendő nekik az App Store-ból elért programok hada, a böngészés és a levelezés. A fejlettebb, de valójában alapvető funkciók, mint a biztonsági mentés és a névjegyzék-szinkronizáció látszólag teljesen kimarad az iPhone-használók felének életéből. Egyáltalán nem használják a dedikált MobileMe szolgáltatást, de még a Google által kínált Gmail névjegyzék-szinkronizációt sem, pedig mindegyik kézenfekvő megoldás az adatok átlátható, kezelhető és biztonságos tárolására.

1 bites felhasználók

A hétköznapi felhasználó képes kézzel átírni egy új eszközbe a telefonszámokat és egyesével újratelepíteni az alkalmazásokat, holott ez iOS és Android alatt is teljesen automatikusan megoldható. A vásárlói felkészületlenség mellett itt természetesen a gyártóknak és a szolgáltatóknak is van némi felelőssége: nem oktatják megfelelően a felhasználókat ezekkel a lehetőségekkel kapcsolatban, s csak addig foglalkoznak az ügyféllel, amíg az meg nem vásárolta a terméket.

Az Apple iCloud szolgáltatása viszont egy minőségi változást hozhat. Mivel az Apple szakít a kötelező kábeles és iTunes-függő szinkronizálással, ezért feltételezhetően többen fognak élni a cloud nyújtotta előnyökkel, bár a fent említett 50 százalékos tömegből ez inkább csak a néha vagy nagyon ritkán szinkronizálókat állítja egy frekventáltabb ritmusba. Viszont, ha minden igaz, akkor az iOS5-nél a töltőre vagy dokkolóra helyezést követően a rendelkezésre álló Wi-Fi kapcsolaton keresztül automatikusan megtörténhet majd az adatok összefésülése.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Érthetetlen, hogy az Apple miért várt egészen idáig, hogy elvágja a töltésre szolgáló zsinórt leszámítva az utolsó kábelt, ami a praktikus szervizfeladatok végzésekor géphez láncolta a felhasználókat. A hosszú várakozásnak viszont biztosan lesz eredménye, mégpedig nem kizárólag az iTunes szinkronizáció leváltása miatt. Az iClouddal minden adat, kép, információ együtt utazik majd folyamatosan oda-vissza az arra alkalmas Wi-Fi hálózatokon keresztül. A felhasználók elsősorban azt veszik majd észre, hogy a képeik ott vannak a mobilon, az otthoni gépen, sőt bármilyen internetre kötött PC-n is, de közben a háttérben a rendszerük is frissítve lesz.

A vas ugyanaz, a hús nagyon nem

Töredezettségről az iOS kapcsán nem szokás beszélni, de tény, hogy az Apple-felhasználók csoportjai között is komoly szakadék tátong, s a folyamatosan a részleteket finomítgató, érdeklődő, jól informált geek és a divatokat követő átlagember kezében hiába van ugyanaz a hardver, egészen más történik velük. Egy korábbi AdMob-felmérés szerint hazánkban a felhasználók 42 százaléka egyáltalán nem telepített alkalmazásokat, s feltételezhetően mobilinternet előfizetéssel sem rendelkezett.

Ugyan az elmúlt héten sok kritikát kapott az Apple amiatt, hogy nem rukkolt elő semmilyen eget rengető dologgal a múlt heti WWDC-n, de valójában lehetséges, hogy megismételte az mp3-lejátszók kaotikus világában az iPoddal való rendteremtést és most a felhőben történő adattárolást hozza el széles tömegek számára.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról