Szerző: Dojcsák Dániel

2011. április 14. 14:19

Tankként nyomul előre a Bing

Tovább folytatódik a Bing kereső menetelése az Egyesült Államokban, és ha nem is robbanásszerűen, de lassan felküzdi magát egy egészen dicséretes piaci részesedésig. Az elmúlt hónapban a Google is visszanyert valamennyit, a vesztes értelemszerűen a Yahoo volt.

A Bing folytatta növekedését márciusban is az Egyesült Államokban, a comScore legfrissebb adatai szerint a keresőszolgáltatás a múlt havi 13,6-ról 13,9 százalékra növelte részesedését. Egy negyedévvel ezelőtt viszont még csak 11,8 százalékon állt, így elképzelhető, hogy ha a trendek hasonlóan alakulnak a következő negyedévben a Bing már megelőzheti a Yahoot. Ez utóbbi egyébként tovább folytatta lassú csúszását, és 16,1-ről 15,7 százalékra rontotta eredményét az amerikai keresési piacon.

Érdekes csata ez, hiszen a Yahoo is már a Bing keresőmotorját használja, és valószínűleg egyre többen ismerik fel, hogy az azonos eredmények mellett érdemesebb a Microsoft megoldására szavazni, mivel ott folyamatosan indulnak el az újabbnál újabb érdekes funkciók, amik a klasszikus keresések mellett sok extra lehetőséggel kecsegtetnek. Az elmúlt időszakban ilyen volt például a Bing Travel portálra fejlesztett repülőjegy ár kalkulátor, illetve egy utazáskereső.

Bejött az Instant

A Yahoo is igyekszik persze, és a Google Instanthoz hasonló funkciótól reméli, hogy megállíthatja a jelenleg zajló folyamatokat. A Yahoo Search Direct nemrégiben mutatkozott be, és pontosan azt tudja, mint a tavaly szeptember óta elérhető Instant Search.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A piacon egyébként az átrendeződés mellett egy másik érdekes trend is megfigyelhető. A Jefferies and Co. elemzője szerint a Google idén egy 15 százalékos növekedést élhet meg a fizetett hirdetésekre érkező kattintásokban, ami 8 százalékos növekedést jelent a CPC-bevételeknél. Ezt egyértelműen az Instant számlájára írják a szakértők: úgy tűnik, hogy a jobban konfigurált, a keresőkifejezés valós idejű felépítése valamelyest a fizetett linkek felé tereli a közönséget a természetes találatokról.

Az asztali keresések piaca azonban érdemben már nem tartogat az Egyesült Államokban növekedést volumenét tekintve, épp ezért a befektetők és elemzők is egyre inkább a mobil keresési piacra és a YouTube display hirdetések felé fordítják tekintetüket, ha a Google, illetve a kereső piac előmenetelét kell megítélni.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról