Szerző: Koi Tamás

2011. március 7. 12:51

Meglepte a versenytársakat az iPad 2

Felkészületlenül érte az Apple riválisait az iPad 2 múlt heti bejelentése - a jelek szerint senki nem számított rá, hogy a tablet második generációja ilyen gyorsan és ilyen sok piacon megjelenhet.

Az Apple múlt heti bejelentése - miszerint az iPad 2 még márciusban megjelenik 25 országban - a jelek szerint meglepetésként érte a legnagyobb riválisait, emellett a táblagép paraméterei kapcsán fájhat a feje egynémely vetélytársnak, leginkább a Galaxy Tab termékcsaláddal világszintű ismertséget kivívott Samsungnak. A Samsung mobilrészlegének alelnöke, Lee Don-Joo a Yonhap News koreai hírügynökségnek múlt héten egyenesen úgy fogalmazott, a nagyobb kijelzővel ellátott Galaxy Tab paramétereit tekintve "nem megfelelő" az iPad 2-höz hasonlítva.

Áttervezik a Galaxy Tabet?

A meglehetősen szűkszavú nyilatkozat drámaiságát csak tetézte, hogy a cégvezető hozzátette, elképzelhető, hogy ezek után újra kell gondolnia a cégnek a 10,1 hüvelykes képátlójú kijelzővel ellátott Galaxy Tab árazását. A kijelentést követően több bennfentes forrás közölte, a Samsung ki sem adja az eredetileg tervezett áprilisi időpontban a nagyobb Galaxy Tabet, és a mérnökök már gőzerővel azon dolgoznak, hogyan tudnák könnyebb és vékonyabb változatot készíteni belőle  - az iPad 2 8,8 milliméter, a nagyobb Galaxy Tab 10,9 milliméter vastag lesz.

Ezeket a spekulációkat később cáfolták a Samsungnál, bennfentesek ezzel együtt nem zárják ki, hogy a koreai multi már dolgozik a továbbfejlesztett változaton, és amilyen gyorsan csak lehet - elképzelhető, hogy még a nyáron, de legkésőbb ősszel - piacra dobja azt. Szakértők szerint a Samsungnak a siker érdekében olyan fejlesztéseket kell integrálnia a Galaxy Tabbe, melyekhez a cég amúgy is könnyebben hozzáfér mint az Apple, így például kézenfekvő lehet az OLED-kijelző megjelenése a termékcsaládban, ez azonban jelentősen növelné az előállítási költséget.

A RIM-mel kis kiszúrt az Apple

A Samsungnál lényegesen nehezebb helyzetbe kerülhet a kanadai Research in Motion (RIM), mely tavaly félig-meddig kényszerűségből vágott bele a PlayBook nevű, 7 hüvelykes kijelzővel ellátott tablet fejlesztésébe és gyártásába. A termék esélyeit nagyban ronthatja, hogy a tervezett premier - március vége, április eleje - idején az iPad 2 már piacon lesz, ráadásul a PlayBooknak még az ára sem ismert - aligha véletlenül.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A RIM-nek más miatt is fájhat a feje: épp egy ilyen, a cég számára stratégiai fontosságú időszakban adta be lemondását a vállalat marketingigazgatója, Keith Pardy, aki három éve töltötte be ezt a pozíciót. A kanadai gyártónak ilyen körülmények közt kell megtalálnia a hangot a célcsoporttal (rosszmájú vélemények szerint egyelőre a célcsoportját sem találta meg), és ráirányítani a figyelmet egy kétségtelenül különleges, ugyanakkor a RIM portfóliójába nehezen beilleszthető termékre.

Az iPad 2 premierje láthatóan egyetlen gyártó számára nem okoz különösebb fejtörést: ez a Motorola, mely több olyan tulajdonsággal is felruházta a Xoomot, mellyel nehezen tud versenyezni az új generációs iPad. Ezek közé sorolható egyebek mellett az utólag beépíthető LTE-kompatibilis rádiós modul, mely idén aligha kerül be az iPadek repertoárjába.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról