Szerző: Gálffy Csaba

2011. január 24. 11:37

Titokban Groupon-vetélytársat indít a Google

Offers néven indít közösségi vásárlás szolgáltatást a Google - tudta meg a Mashable. A titkosított dokumentumok szerint a Google egyszerűen le fogja másolni a Groupon közösségi vásárlós ötletét, egészen a legapróbb részletekig.

Mint ismeretes, a Google-nak nagyon megtetszett a közösségi vásárlás ötlete, az üzleti modell legsikeresebb úttörőjét, a Groupon-t meg is akarta venni. A hatmilliárd dolláros felvásárlási ajánlatot azonban a kishal elutasította, helyette inkább kockázati tőke bevonásával finanszírozza magát - középtávon pedig a tőzsdére kívánkozik. Nem csoda, a céget mintegy 15 milliárd dollárra értékelik, messze a Google ajánlata fölött.

Marketing-innováció

A közösségi vásárlás egy új marketing-módszer: a listázott promóciók csak akkor aktiválódnak, ha elegendő vásárló gyűlik össze, így ösztönzi a felhasználókat az igazán jó ajánlatok személyes terjesztésére.

A Google azonban nem akar lemaradni a vadonatúj hirdetési felületről, ezért elindítja saját közösségi vásárlós megoldását - derül ki a Mashable által megszerzett dokumentumokból. A Grouponhoz hasonlóan a Google Offers napi e-mailt küld ki a felhasználónak a környéken elérhető közösségi ajánlatokról, amennyiben elegen jelentkeznek a promócióra, az ajánlat élesedik, minden résztvevő megkapja a beígért kedvezményt. A jelentkezés nem kockázatos, amennyiben nem gyűlik össze elegendő jelentkező, a vásárlásokra nem kerül sor.

A Google Offers alapját a keresőóriás Checkout rendszere jelenti, ezen keresztül fizethetnek majd a vásárlók. A Google az üzleti feltételekben kiköti, hogy a bevétel 80 százalékát fizeti ki azonnal a kereskedőknek, a maradék 20 százalékot pedig 90 nap múlva. A visszatartott összeg garanciaalap lesz, ebből fedezik majd a felhasználói panaszokat és a visszatérítendő vásárlásokat.


Google Offers

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Nem bízzák ugyanakkor az Offers sikerét a véletlenre: a Google aktívan keresi a potenciális üzletfeleket, a kiszivárgott információk szerint szövegírók serege készíti a személyre szabott ajánlatokat. A Google súlyát tekintve nem kétséges, hogy könnyedén komoly szereplővé válhat ezen az új piacon - amennyiben komolyan veszi azt. Bukott szolgáltatás-másolatok sora jelzi ugyanakkor, hogy a Google képes elhanyagolni a beindított szolgáltatások promócióját, így azok sosem nőnek fel a Google ökoszisztémában.

A Google hivatalos álláspontja gyakorlatilag elismeri az Offers létezését: “Tárgyalunk kisvállalkozásokkal egy új, kuponokat és előre fizetett ajánlatokat kínáló szolgáltatás teszteléséről. A kezdeményezés része a Google erőfeszítéseinek, hogy új módokon kösse össze a vállalkozásokat és a vásárlókat. Egyelőre több információt nem áll módunkban megosztani.”

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról