Szerző: Bodnár Ádám

2011. január 20. 09:58

Nyereséget hozott az Android a Sony Ericssonnak

Bejött a felső kategóriás androidos okostelefonok felé mozdulás a Sony Ericssonnak, a sorozatos veszteségek után a japán-svéd vegyesvállalat némi profitot tudott felmutatni a decemberben véget ért pénzügyi negyedévben, noha piaci részesedésének jó részét elvesztette.

Mindössze 11,2 millió mobiltelefont adott el a negyedik negyedévben a Sony Ericsson, szállításai éves összehasonlításban 23 százalékkal csökkentek. A felső kategóriás okostelefonok felé fordulás azonban meghozta a várt eredményt és hosszú idő után végre némi nyereséget termelt a cég.

A mobilgyártó forgalma csupán 1,52 milliárd euró volt a negyedik negyedévben, ez 13 százalékkal kevesebb mint egy évvel korábban. A belépő kategóriás készüléke hanyagolása azonban sikerült, a cég által eladott készülékek száma csökkent, de az értékük nőtt. A Sony Ericsson mobilok átlagos eladási ára 136 euró volt a negyedév során, míg egy évvel korábban 120 euró. A drágább, nagyobb nyereséggel értékesített készülékek sikerének köszönhetően a vállalat jelképes, 8 millió eurós profitot tudott kimutatni, szemben az egy évvel korábbi 167 milliós veszteséggel.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Intő jel azonban a Sony Ericsson számára, hogy a harmadik negyedévhez képest az átlagos eladási ár 12 százalékkal csökkent, ami azt mutatja, az okostelefonok-piacán is nagyon erőssé kezd válni az árverseny. A vállalat a csökkenést emellett a termékmix kedvezőtlen alakulásával, valamint az árfolyamhatással magyarázza. A Sony Ericsson becslései szerint a mobiltelefonok piaca a negyedik negyedévben érdemben nem változott 2009-hez képest, a svéd-japán cég részesedése 5-ről 3 százalékra csökkent.

Ha az egész évet nézzük, a Sony Ericsson mobiltelefon-eladásai 57 millió darabról 43,2 millióra estek vissza, bevétele 6,8 milliárd euróról 6,3 milliárdra csökkent, nettó eredménye azonban 119 millió euróról 146 millióra emelkedett.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról