Szerző: Bodnár Ádám

2010. december 17. 14:14

Felhőbe viszi az Office-t az Oracle

Az Oracle a héten bemutatta az OpenOffice 3.3-as verzióját, valamint a Cloud Office-t, amely a felhőben futó irodai csomag, leginkább a Google Apps és a Microsoft Office 365 ellenfele.

Oracle Open Office 3.3

Megérkezett az Oracle Open Office irodai szoftvercsomag 3.3-as verziója, amelyet a StarOffice-csapat fejleszt a vállalat berkein belül. Az Oracle Open Office az OpenOffice.org kódjára épül, ezt az Enterprise Edition esetében a vállalatok számára hasznos képességekkel és terméktámogatással egészíti ki az Oracle. A szoftver alapvetően az ODF formátumot támogatja, de PDF-et és a Microsoft Office fájlformátumait is kezeli.

A 3.3-as verzió újdonsága, hogy konnektorokat tartalmaz az Oracle üzleti szoftvereihez, az E-Business Suite-hoz, a Business Intelligence Serverhez, a MySQL adatbázishoz, a JDeveloperhez, valamint az Alfresco nyílt forrású vállalati tartalomkezelő rendszerhez és a Microsoft SharePoint Serverhez. A kapcsolódás lehetővé teszi, hogy az Oracle Open Office-t használó vállalati alkalmazottak közvetlenül az irodai alkalmazásból férjenek hozzá a vállalati rendszerekből származó adatokhoz és például elemzéseket, kimutatásokat készítsenek.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Az Open Office számos platformon, Windowson, Linuxon, Mac OS X-en és Solarison is működik és két változatban érhető el, a Standard verziót legfeljebb 99 felhasználós cégek vehetik meg, az Enterprise Editiont pedig a 100-nál több felhasználóval rendelkező szervezeteknek ajánlja az Oracle. Az árazás lehet licencalapú és előfizetéses, a Standard Edition licenc ára 50 dollár, az Enterprise pedig 90 dollárnál kezdődik és mennyiség függvényében csökken. Az Enterprise-hoz a licencköltség 22 százalékáért biztosít támogatást az Oracle.

Amint arról nemrég beszámoltunk, az OpenOffice.org közösség meghatározó tagjai kiszálltak a projekből és LibreOffice néven forkolták a szoftvert, mivel elmérgesedett a viszony az OpenOffice.org-ot kézben tartó Oracle-lel. A különválást a szabad szoftvereket támogató cégek egész sora üdvözölte, köztük a Red Hat, a Novell, a Canonical és a Google is, illetve a GNOME Foundation és az Open Source Initiative. Az Ubuntu, a Red hat és a Novell (SUSE) Linux-disztribúcióiban a jövőben az OpenOffice.org helyett a LibreOffice lesz a beépített irodai csomag.

Cloud Office 1.0

Az Oracle Open Office-szal együtt elindult a Cloud Office 1.0 is, amely egy webböngészőből elérhető irodai csomag, hasonlóan a Google Appshez és a jövőre rajtoló Microsoft Office 365-höz, és szöveges dokumentumok, táblázatok, valamint prezentációk megjelenítését és szerkesztését teszi lehetővé. A Cloud Office-t nagyvállalatoknak, illetve távközlési szolgáltatóknak ajánlja az Oracle, akik akár saját arculatukhoz is szabhatják a megoldást és továbbértékesíthetik az ügyfeleiknek.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról