Szerző: Koi Tamás

2010. szeptember 2. 11:23

Ötven HD-csatornát nézhetnek a britek

Jelentős mérföldkőhöz ért a HD-migráció Európa egyik legnagyobb televíziós médiapiacán, az Egyesült Királyságban.

A szigetország legnagyobb műholdas televíziós műsorszórója, a BSkyB bejelentette, hogy még a karácsonyi ünnepek előtt ötvenre bővíti HD-minőségű adásokból álló választékát, ezzel a cég Európában messze a legnagyobb repertoárt kínálja a hagyományos adásoknál jóval részletesebben megjelenő HD-s tartalmakból. A cég ezzel együtt közölte, hogy a műholdas HD-s csomagot immár több mint hárommillió háztartás rendelte meg.

A BSkyB HD-s csomagja 10 font felárért rendelhető meg a hagyományos csomagok mellé, vagyis az ötven HD-csatornáért napi árfolyamon számolva körülbelül 3400 forintot kell fizetniük az ügyfeleknek. A szolgáltatótól származó információk szerint a Sky HD csomagokat az előfizetők csaknem harmada veszi igénybe, miközben az új előfizetők száma folyamatosan, dinamikusan növekszik: a szolgáltató HD-s csomagját egy év alatt 1,6 millió új ügyfél rendelte meg (2010 júniusi adat).

A szolgáltatás igénybevételéhez szükséges, 300 angol fontba kerülő beltéri egységet a cég jelenleg ingyen adja azoknak az előfizetőknek, akik megrendelik a Sky TV és Sky HD szolgáltatást. A set-top box segítségével 3D-s adások is nézhetők, valamint a rendszer kompatibilis lesz a később induló Sky Anytime+ nevű, szélessávú hozzáféréssel kiegészített VOD-szolgáltatással.

Magyarországon a legnagyobb HD-s műsorválasztékot továbbra is a prémium szolgáltatásként pozicionált Hello HD nyújtja, a cégnél négy különböző csomagban jelenleg összesen 11 folyamatosan, vagy időszakosan HD-ben sugárzó adás szerepel. A UPC Directnél nyolc, a T-Home Sat TV kínálatában pedig összesen négy HD-csatorna található. A magyar piacot vezető Diginél egyáltalán nincs HD-s konstrukció a műholdas platformon.

A Screen Digest év eleji becslése szerint Magyarországon 2013-ra várhatóan 24 csatorna műsorát továbbítják majd HD-ben, és ugyanebben az évben a háztartások HD-tévé penetrációja elérheti a 70 százalékot hazánkban. A HDTV-penetráció óvatos becslések szerint 30-40 százalék közé tehető ma Magyarországon.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról