Szerző: Koi Tamás

2010. augusztus 3. 16:17

Kihasználják okostelefonjaikat a T-Mobile ügyfelei

Tudatosan, és többnyire a fejlett, internetalapú funkciókat kihasználva kezelik mobiltelefonjaikat a T-Mobile ügyfelei - derül ki egy a szolgáltató által megrendelt felmérésből.

A Sun Research által elvégzett telefonos kutatás egyik legfőbb tanulsága a T-Mobile szerint, hogy az okostelefonokkal rendelkező ügyfelek egyre többet interneteznek és e-maileznek mobilon, egyre több alkalmazást töltenek le telefonjukra és a készülékeken tárolt zenéket és fotókat gyakran szinkronizálják a számítógéppel. A több mint kilencszáz fős minta alapján létrejött felmérésben csak a magyarországi T-Mobile ügyfeleit keresték meg, azok közül is olyanokat, akik okostelefonnal rendelkeznek - igaz, az egyelőre nem teljesen tisztázott, mit is ért pontosan a cég okostelefon alatt.

A T-Mobile álláspontja szerint néhány év múlva az értékesített mobiltelefonok döntő többsége okostelefon lesz, és azok elterjedésével jelentős változások figyelhetők meg a felhasználók szokásaiban is. A kategória népszerűvé válásával az állandóan kéznél lévő mobilok és hordozható internetes eszközök egyre inkább kiegészítik, idővel pedig részben kiváltják majd a számítógépes kapcsolattartást és élménymegosztást, hívja fel a figyelmet a szolgáltató, mindez pedig alapvető hatással lesz a felhasználói szokásokra.

Napi adag: 20 perc

Az okostelefonokkal rendelkezők így például jóval többet neteznek mobiljukon, és körükben szinte mindenki használ más eszközt is a világháló elérésére. Az internetezés időtartamára vonatkozó felmérési statisztika szerint az okostelefonnal rendelkező T-Mobile ügyfelek naponta átlagosan 20 percet töltenek telefonos netezéssel, az iPhone-al rendelkezők körében pedig ez az érték eléri a 31 percet.

A kutatás ismételten rámutat arra, hogy az iPhone-nal rendelkező ügyfelek a legtudatosabb használók, legalábbis erre utal, hogy 98 százalékuk legalább egyszer letöltött már alkalmazást a telefonjára, illetve az ügyfelek túlnyomó többsége (86 százaléka) szinkronizálja a készülékét a számítógépével. Az iPhone-felhasználók nem csak a T-Mobile-nál, hanem más, külföldi szolgáltatók ügyfélkörében is a "nagyfogyasztók" közé tartoznak, és intenzív adathasználat jellemzi őket. Ezt többnyire a szolgáltatók is ösztönzik olyan díjcsomagokkal, amelyek mobilinternetes adatforgalmat is magukba foglalnak, és külön az iPhone-okhoz alakították ki őket (ilyen a magyar T-Mobile kínálatában az "Ikon" díjcsomag-család).

Az okostelefonokkal rendelkezők rendszerint intenzívebben használják e-mailezésre is a telefonjukat. A naponta elküldött e-mailek átlagos számában a céges ügyfelek járnak élen (9-10 levél/nap), de az egyéni ügyfelek is rendszeresen használják mobiljukat levelezésre (5-6 elküldött levél/nap). A csúcsot itt is a céges iPhone-ok tartják napi 10-11 elküldött e-maillel.

A szolgáltatónál úgy látják, hogy a felhasználói szokások változását az adatforgalom növekedése is jól jelzi,  a Nemzeti Hírközlési Hatóság által közzétett havi használati statisztikák azonban nem feltétlenül erősítik meg ezt az álláspontot. Az NHH legutóbbi, júniusi mobilinternet-gyorsjelentése szerint a T-Mobile-nál a havi lebontású internetes adatforgalom egész évben alig mozdult el a tavaly év végi szintről, az egy előfizetésre jutó átlagos adatforgalom pedig rendre a magenta színű szolgáltatónál a legalacsonyabb - igaz, a T-Mobile mostanra már a piac több mint felét uralja, ezzel jelentősen kompenzálva ezt a lemaradást.

Small screen, great screen

Mindez arra is utalhat egyben, hogy a mobilnet mobiltelefonos, vagyis úgynevezett small screen felhasználási aránya a T-Mobile-nál a legerősebb, vagyis a szolgáltatónak arányait tekintve kevesebb modemes ügyfele van, mint két riválisának. Ezt a teóriát erősítheti a T-Mobile értékesítési modellje, melynek évek óta központi eleme, hogy a készülékárakból kedvezményt kap az az ügyfél, aki a havidíjas előfizetés mellé small screen mobilinternet-csomagot is vásárol (web'n'walk konstrukciók).

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról