Szerző: Dojcsák Dániel

2010. január 4. 13:26

Legyőzte a Google az Apple-t a böngészőpiacon

A NetApp frissen megjelent adatai szerint a böngészőpiacon a Google Chrome 2009 év végére letaszította az Apple Safarit a trónról.

A globális böngészőpiacon decemberre a Chrome-nak sikerült elérnie a 4,63 százalékos részesedést, ami elegendő volt ahhoz, hogy megelőzze a 4,46 százalékos Safarit. A Net Applications adatai szerint így már az előző év utolsó hónapjában sikerült első alkalommal az Internet Explorer és a Firefox mögé osonnia a Google böngészőjének. A tavalyelőtti start óta a legnagyobb havi növekedést produkálta decemberben a Chrome, pontosan 0,7 százalékkal több internetező használta a Google böngészőjét akkor, mint egy hónappal korábban.

Az ugrás valószínűleg két esemény együttes következménye. Egyrészt megjelent a Mac és Linux változat is hivatalosan, s bár a Mac- és Linux-felhasználók száma nem túl nagy, ezek a felhasználók jóval tudatosabbak windowsos társaiknál, s minden újdonságra gyorsabban reagálnak. Windowson pedig a Chrome kiegészítők publikus elérhetősége (béta) lökhette meg a számokat. Sok Firefox-felhasználó korábban is úgy nyilatkozott, hogy a lassabb és sok erőforrást igénylő Firefoxról azért nem tud a Chrome javára lemondani, mert hiányoznának belőle a kiegészítők által nyújtott extra funkciók.

A Chrome számára a harmadik hely stabilnak tűnik, visszaesésre nem lehet számítani, a Safari növekedési potenciálja pedig nagyon alacsony. Ugyanakkor a böngészőverseny második helyén lévő Firefox 24,6 százaléka fényévnyi távolságnak tűnik a jelenlegi helyzetben, az első helyen trónoló 62,7 százalékos Internet Explorerről nem is beszélve. A mezőny további részében pedig szintén nincs komoly kihívó, még akkor sem, ha az ötödik helyen lévő Opera is rekordot döntött decemberben a 2,4 százalékos arányával.

Érdemes egy pillantást vetni a mobil eszközök területére is, ami az idei évben óriásit robbanhat. Decemberben a Net Applications statisztikái szerint már az összes böngésző 1,3 százaléka mobiltelefonon vagy okostelefonon futott, s nem meglepő módon itt is a Google tolta leginkább a számokat. A természetesnek mondható platformonkénti 15-20 százalékos növekedéssel szemben androidos eszközökből 54 százalékkal több volt jelen a weben év végén novemberhez képest.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról