Szerző: Dojcsák Dániel

2009. június 25. 13:29

iPhone- és Android-alkalmazásokba is lehet már AdSense-hirdetést tenni

Lerántotta a leplet a Google az AdSense hirdetési programjának mobil változatáról. A bemutatott béta az Apple iPhone és az Android készülékekre telepített alkalmazások futtatása közben megjelenő hirdetések menedzseléséért felelhet majd.

Az AdSense for Mobile Applications lehetővé teszi a fejlesztők számárai, hogy a webes felületen már jól ismert hirdetési hálózat reklámmegjelenéseit integrálják mobilos alkalmazásaikba, illetve megnyitja az utat a reklámozók számára, hogy licitáljanak az egyes alkalmazásokban való megjelenésre.

A hirdetők számára csábító lehetőség a mobil készülékeken, mint új médiumon való feltűnés, az AdSense programban eddig erre csak a mobil böngészőkön megjelenő weboldalakon keresztül volt lehetőség. A fejlesztők számára pedig szintén csábító lehet egy dinamikus hirdetésmegjelenítési rendszer, ami folyamatos bevételt termelhet számukra, úgy, hogy a felhasználókat sem gyötri irreleváns reklámokkal.

Susan Wojcicki, a Google termékmenedzsmentért felelős alelnöke azt írja blogbejegyzésében, hogy \"már túl vagyunk a szolgáltatás sikeres próbáján, amit néhány partnerrel közösen végeztünk el, s izgatottan nézünk elébe annak, hogy egy szélesebb körben is elinduljunk vele.\"

A zárt teszt egyik résztvevő cégének, az Urbanspoonnak az üzleti fejlesztési igazgatója, Howard Steinberg egy YouTube-ra feltöltött videóban lelkesedik a szolgáltatásért, s mutatja azt be egy iPhone-nal. Steinberg kiemeli, hogy a kulcsszavas targetálás mellett a pontos földrajzi célzás jelenti a legnagyobb előnyt. Az okostelefonok képességei révén könnyedén megoldható az is, hogy egy kereskedő az eladási helyek környékén tartózkodó felhasználóknak jelenítse meg csupán a reklámokat, de akár egy étterem is hirdetheti magát az arra járó mobilosoknak, ami a reklámkerülést serkentő, idegesítő hirdetésekkel szemben akár segítőkész szolgáltatásnak is tűnhet egyes esetekben. A Google belépésének erre a piacra talán csak a már meglévő mobil hirdetésdisztribútorok nem örülnek, mint az AdMob, Medialets, Pinch Media vagy a PurpleTalk.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról