Szerző: HIRDETÉS

2020. június 29. 10:00

Vállalati kollaboráció a felhőben, vagy ahol akarod

Az Atlassian Cloud és Data Center platformjaival a Jira, Confluence és társaik a kis- és nagyvállalati igényekhez szabva állíthatók munkába.

Ha az Atlassian neve nem is cseng mindenkinek ismerősen, a cég termékeiről már annál többen hallottak: az Atlassian fejleszti egyebek mellett az agilis csapatok által előszeretettel használt Jira ügy- és projektkövető szoftvert, a Trello projektkezelő és szervezőalkalmazást vagy épp a Confluence tudásbázis-szoftvert is.

Noha széles körben, számos iparágban bevetett gyakorlati megoldásokról van szó, azok kapcsán az egyes szervezetek igényei erősen eltérőek lehetnek - már csak létszámukból adódóan is. Az Atlassian ezért többféle platformon is kínálja termékeit, amelyekkel az ügyfelek a saját elvárásaiknak legmegfelelőbb funkciópalettát és üzemeltetési konstrukciót vehetik igénybe.

RUGALMAS FELHŐ

A rugalmasabb előfizetési feltételeket kereső, akár egészen kis méretű csapatoknak a Cloud platform lehet hatékony üzleti megoldás a munkafolyamatok kezelésére, de a rendszer nagyvállalati szintig is skálázható. Az Atlassian Cloud portfóliójában megtalálható a cég minden fő terméke, beleértve a fentebb említett Jira-t, Confluence-t és Trello-t is, illetve az olyan terméktámogatási megoldásokat, mint az Opsgenie, a Statuspage vagy a Jira Service Desk, de a fejlesztőknek szánt kollaborációs termékeket is, mint a Bitbucket vagy a Sourcetree.

A Cloud platform az Atlassian saját felhős hátterére támaszkodik és folyamatosan a legfrissebb funkciókat biztosítja az ügyfeleknek. A Cloudnál nincsenek üzemeltetési, illetve frissítési költségek, ráadásul rugalmas előfizetési konstrukciókban is igénybe vehető, legyen szó havi vagy éves díjazásról, három kategóriában, ingyenes, standard vagy prémium csomagban.

16:52
 

4 eszköz, ami közül egy biztosan segít neked! | Magyar Atlassian Meetup

Még több videó

AMIKOR SAJÁT VASRA VAN SZÜKSÉG

A Data Center a Clouddal szemben saját kezelésű Atlassian termékeket kínál, elsősorban nagyvállalati ügyfelek számára, akiknél komoly igénybevétel mellett is legfeljebb minimális állásidő engedhető meg. A Data Centert az ügyfelek üzemeltethetik saját infrastruktúrán vagy IaaS megoldáson is, mint az AWS vagy az Azure.

A lehető legkisebb állásidő érdekében a Data Center termékek többcsomópontos környezetben is használhatók, ami a folyamatos hozzáférés mellett állandó, megbízható teljesítményt biztosít az ügyfelek számára. Emellett újdonság, hogy a Data Center már "mezei" nem-klaszteres konstrukcióban is igénybe vehető, ha egy adott cég inkább a költséghatékonyságot növelné, és nincs szüksége a többcsomópontos környezetek kínálta rendelkezésre állásra, a nagyvállalati funkciókra viszont igényt tart.

A Data Center termékek képességei egy sor app-pal felturbózhatók, az automatizációs megoldásoktól az analitikai eszközökön át az engedély- és munkamenet-kezelő feladatok ellátására számtalan alkalmazás található. A nagyvállalati funkciókból a Data Center platformon futó Atlassian appok jóval szélesebb palettát kínálnak, mint a fentebb tárgyalt Cloud, amelynél az alkalmazások Rest API-ra támaszkodnak. A Data Center esetében teljes értékű Java API is rendelkezésükre áll, amely azt eredményezi, hogy az adminisztrátor itt például sokkal inkább képes testre szabni egy projektmenedzsment alkalmazást. Az appok megbízhatóságára a cég kiemelt figyelmet fordít, a Marketplace-re csak olyan appok kerülhetnek fel ebbe a szoftver kategóriába, amelyek megkapták az Atlassian DC Approved

minősítését. Ez utóbbit évente meg is kell hosszabbítaniuk.

00:44
 

Jira Datacenter - Saját üzemeltetés - Workshop

Még több videó

Miután a nagyvállalatoknál a méretükből adódóan több időt vehet igénybe az alkalmazkodás, mint a kisebb, agilisabb csapatoknál, az újabb funkciók, szoftververziók bevezetésére is több időre van szükség hasonló környezetben. Míg a Cloud esetében akár egyik napról a másikra érkezhetnek újdonságok az online térben, a Data Centernél az adminisztrátorok szabhatják meg, milyen tempóban frissítik a funkciópalettát, és lehetőség van egy vagy több UAT (User Acceptance Testing) környezetet is biztosítani, ahol az új funkciók gyakorlati használatát a jelenlegi rendszer felborítása nélkül, biztonságosan próbálhatják ki és sajátíthatják el a felhasználók.

ELSŐ KÉZBŐL, MAGYARORSZÁGON IS

A META-INF 2007 óta áll partneri viszonyban az Atlassiannal, amelynek termékeihez kapcsolódóan számos szolgáltatást nyújt, a licencek értékesítésétől a terméktámogatáson és fejlesztésen át az üzemeltetésig és oktatásig. A vállalat tevékenysége két fő ágra osztható, a vállalat Solution Partnerként tanácsadói és megvalósítói tevékenységet is folytat, szakértői az egyes cégekhez kitelepülve, azokkal közösen dolgozva alakítják ki a kívánt megoldásokat. Csak az elmúlt évben a META-INF mintegy ötszáz embert képzett ki Jira és más Atlassian termékek használatára – a vállalat természetesen Atlassian Cloud és Data Center képzéseket is biztosít, a visszavonás erejéig térítésmentesen!

Ehhez párosul a vendori tevékenység: a META-INF az Atlassian szoftverekhez fejleszt nagyvállalati kiegészítő appokat - amelyek közül többet maga az Atlassian is használ. A hazai cég appja mára összesen több mint ötmillió felhasználóval rendelkeznek, ötezernél több nagyvállalati ügyfél kötelékében. A fenti platformok első széleskörű díjmentes oktatása az idei META-INF Virtual Atlassian Day-en történt meg, ahol közel 500 résztvevő követte online az eseményeket.

[A META-INF megbízásából készített, fizetett anyag.]

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról