:

Szerző: Habók Lilla

2019. július 15. 09:18

Lekörözte a Teams a Slack felhasználószámát

Először közölt felhasználói adatokat a Microsoft a Teams kollaborációs megoldással kapcsolatban. Méghozzá a megoldást több mint napi 13 millióan használják, vagyis többen, mint a konkurens Slacket.

Először jelentett be konkrét felhasználószámot a Microsoft a főképp vállalati csevegésre használható Teams alkalmazásával kapcsolatban. A bejelentés apropója pedig, hogy a szolgáltatás a napi 13 millió használójával már nagyobbnak számít a Slack januárban közölt napi 10 milliós bázisánál, így a legtöbbet használt chates-kollaboratív appnak számít. Továbbá a Teams közlése szerint heti szinten 19 millióan használják a csevegős megoldását, ami elég konkrét ahhoz képest, hogy eddig rejtélyesen 500 ezer előfizető szervezetről számolt be a cég.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

A Microsoft stratégiája tehát működőképesnek látszik, amelynek keretében a kollaboratív eszközét első körben az Office 365 előfizetés mellé csomagolta plusz költségek nélkül. Így a vállalatoknak egyszerűbb az ökoszisztémán belül maradni, és különösebb anyagi kockázat nélkül kipróbálni a Teamst. Ezt követően a vállalat az Office 365 csomagon kívül is elérhetővé tette a megoldást, hogy az ingyenes területen is harcba szálljon a riválisaival.

Bár a Slack alapvetően az ingyenes szolgáltatásával vált ismertté, de a vállalati funkciókhoz már előfizetésre van szükség. Azok a kisvállalatok és startupok továbbra is inkább a Slacket kedvelik, amelyek egyébként nem vesznek igénybe microsoftos eszközöket. Az Office 365-ből elérhető Teams mellett viszont már sokan nem adnak esélyt még egy Slack előfizetésnek, hiába jobb esetleg a versenytárs bizonyos funkciókban, például a microsoftos szolgáltatásokon kívüli integrációban.

microsoft-teams-13-million-slack-10-million

A felhasználószámok felvillantása mellett a Microsoft egyébként több újdonságról is beszámolt a Teams fejlesztése kapcsán, ami mutatja, mennyire aktívan fókuszál továbbra is a termékre. Még a hónapban megérkeznek a felhasználókhoz a kiemelt értesítések (nálunk már egyébként elérhetőek), amelyek a másik félnek két percenként jeleznek majd addig, amíg az nem reagál az üzenetre. A vállalat szerint erre az agresszívnek is mondható funkciókra a sürgős információcserét igénylő iparágaknak van szüksége, például hírszerkesztőknek vagy kórházaknak. Továbbá a csatornák moderációja és az üzenetek megtekintettségét jelző indikátor is ettől a hónaptól elérhető lesz. A hírek vagy bejelentések kiemelését lehetővé tévő funkció már mostantól kipróbálható elvileg minden felhasználónál, egy üzenet egyszerre több csatornán történő elhelyezése pedig "hamarosan" elérhetővé válik.

A Teams magas felhasználószáma egyáltalán nem meglepő a Microsoft aktív fejlesztése és üzleti stratégiája miatt, de a Spiceworks tavalyi felmérése szerint itt még egyáltalán nem fog megállni a Teams és a Slack felhasználói bázismérete közti különbség. Az elemzőcég 2020-ra jósolja, hogy a Teams a vállalati előfizetések több mint duplájával fog rendelkezni a Slackhez képest. Mindez pedig nem túl jó hír a frissen tőzsdére lépett és vállalati felhasználókra vágyó Slacknek, annak ellenére, hogy sokak szerint a Slack és a Teams nem közvetlen versenytársai egymásnak. A Slack jelenleg alapvetően a G Suite vagy nagyobb vállalti előfizetéssel nem rendelkező cégeknek szeretne csevegős-kollaboratív szolgáltatást kínálni, de előbb-utóbb a növekedéshez biztosan szüksége lesz a micorosoftos felhasználókra.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 01:06

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.