Szerző: Koi Tamás

2019. június 26. 10:08

Ijesztő fennakadást okozott egy szoftverhiba a KPN-nél

A bajba jutottak számára az egyik legijesztőbb eshetőség, hogy a megszokott csatornákon keresztül nem tudnak segítséget hívni - ezt az állapotot hétfőn négy órán keresztül élhették át azok a hollandok, akik segélyhívást próbáltak indítani.

Vizsgálatot indított a holland kormány, miután az ország segélyhívó-rendszerét üzemeltető KPN hálózatában fellépő üzemzavar miatt csaknem négy órán keresztül nem lehetett vészhívást indítani az országban. Az operátor nyilatkozatában leszögezte, rendkívül sajnálja az esetet, illetve közölte, a kimaradást egy szoftverhiba okozta és nincs szó biztonsági incidensről. Az eddigi jelentések szerint az átmeneti leállás nem veszélyeztetett közvetetten emberéletet, ez azonban csak a szerencsének köszönhető: 2012-ben egy hasonló kimaradás következtében két emberhez is későn érkezett a segítség.

A holland igazságügyminisztérium keddi parlamenti tájékoztatása szerint a KPN-nél a segélyhívásokat kezelő rendszer mellett mind a három tartalék (backup) alrendszer felmondta a szolgálatot, ami minden országos segélyhívószámot elérhetetlenné tett. A hivatásos szerveknek ilyen helyzetben rövid idő alatt kötelező átállniuk egy vészforgatókönyvre, ami többek közt azzal jár, hogy a szolgálatban lévő rendőröket és tűzoltókat is bevonják a mentőszolgálatok koordinációjába, akik arra kérik a lakosságot, hogy mentő helyett próbáljanak más módon eljutni az ellátás helyszínére, vagyis jellemzően a kórházakba.

holland_mento
Holland esetkocsi úton Amszterdam belvárosában

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A részben KPN által üzemeltetett holland vészhívó- és tájékoztató rendszert az utóbbi időszakban sorozatos hibák sújtják: Az elmúlt időszakban az ügyfelek mobilkészülékeire vész esetén üzeneteket küldő, vadonatúj tájékoztató rendszer többször is meghibásodott, így több esetben nem küldött üzeneteket, amikor kellett volna, illetve előfordult, hogy többször érkezett meg az előfizető mobiljára ugyanazt az üzenet. A legbanálisabb hiba mégsem ez volt, hanem az a baki, amikor a vészüzenetben alternatív segélyhívószámként tüntették fel egy helyi sajtótermék rövid telefonszámát.

A helyi kormányzat az eset részletes kivizsgálását ígéri, illetve máris előrevetítette, hogy ha a KPN nem képes megbízhatóan üzemeltetni a segélyhívó hálózatot, kész másik szolgáltatót megbízni ezzel a feladattal. A cég az üzemzavar másnapján bejelentette, hogy alig egy évvel kinevezése után távozik a KPN éléről Maximo Ibarra vezérigazgató. A hivatalos közlemény szerint a cégvezető távozásának nincs köze a hétfői esethez, annak hátterében "családi okok" állnak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról

AKROBATA

5

Elrajtolt az Adobe AI asszisztense

2024. április 17. 12:40

Előfizetéses modellben használható az AI Assistant, ami a cég PDF-szerkesztőjébe és olvasójába épül be.

bigscreen

11

Nagyot álmodik képernyőből a Yettel

2024. április 17. 09:58

A cég 5G-s hálózata tulajdonképpen a legjobb az országban, a piaci számokban azonban ez egyelőre kevéssé látszik.