Szerző: Hlács Ferenc

2019. február 11. 11:53

Gépi látással foglalkozó céget vett a Facebook

A GrokStyle technológiája dolgozik az IKEA bútorfelismerő appja mögött is.

Gépi látással foglalkozó vállalatot kebelezett be a Facebook, a közösségi óriás a GrokStyle-lal bővül, amelynek csapata kifejezetten bútorok felismerésével és online árukészletekben való megkeresésével foglalkozik. A megállapodás részleteit a felek egyelőre nem hozták nyilvánosságra.

A 2015-ben alapított, két éven belül pedig egy kétmillió dolláros befektetési kört összekalapozó GrokStyle két oldalról is jól illeszkedik a Facebook gépezetébe, hiszen a vállalat maga is komoly hangsúlyt fektet mind a gépi látásos fejlesztésekre, mind pedig saját piacterére, amellyel az eBay-jel és a hasonló online kereskedelmi óriásokkal venné fel a versenyt.

grksytl2

Miután a GrokStyle a különböző bútorokról készített fotókat online termékekkel veti össze, nem csoda hogy a megoldásra gyorsan lecsapott többek között az IKEA is, amely az immár a Facebook tulajdonában levő cég technológiáját saját, IKEA Place AR alkalmazásába építette be. Utóbbiban így lehetőség van akár egy szobában, akár a cég katalógusában lefotózni a keresett terméket, a kép alapján pedig az app részletes információkkal szolgál a kiszemelt bútorról.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A vállalat fejlesztései azonban most már a Facebook szárnyai alá is vándorolnak, ahogy arról a GrokStyle csapata a cég weboldalán közzétett köszönőlevélben is beszámol. A Facebook egyelőre nem ment részletekbe annak kapcsán, hogy pontosan hova illeszti majd be felvásárolt céget, a vállalat szóvivője, Vanessa Chan mindössze annyit közölt, a csapat és technológiája a közösségi óriás "AI képességeit" fogja bővíteni. A GrokStyle posztjában arról beszél, a felvásárlást követően is a kereskedelmi vizuális keresési megoldások fejlesztésével foglalkozik majd, nincs tehát kizárva, hogy a megoldás a későbbiekben akár a Facebook Marketplace-en, azaz a közösségi óriás online piacterén is visszaköszönhet.

A Facebook egyébként tavaly mintegy négy vállalatot kebelezett be, köztük a hasonló területen mozgó Bloomsbury AI-t - de a közösségi óriás idei éve is lendületesen indul, a GrokStyle ugyanis már a cég második akvizíciója idén, miután néhány hete a Chainspace nevű, blockchainre építő okosszerződés-platformot is megvásárolta.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról