Szerző: Koi Tamás

2019. január 17. 13:34

Másfél napig állt a szolgáltatás több ezer Digis háztartásban

Becslések szerint több ezer budapesti háztartásban szüneteltek a Digi szolgáltatásai január 15-én késő estétől ma délelőttig. A hosszú kimaradás egy elhúzódó tervezett karbantartásnak volt köszönhető, melyről egyedül weboldalán tájékoztatta a cég az előfizetőket.

Csaknem másfél napon keresztül nem voltak elérhetők a Digi Távközlési Kft. vezetékes szolgáltatásai Budapest X. kerületében egy elhúzódó tervezett karbantartás miatt - becslések szerint több ezer háztartás maradhatott internet- televízió- és telefonszolgáltatás nélkül az adott időszakban. A karbantartás a szolgáltató weboldalán elhelyezett tájékoztató szerint január 15-én 23:00-kor kezdődött és január 16-án 23:59-ig tartott volna, az internetes fórumokon és a Digi Facebook-oldalán megjelenő előfizetői kommentek szerint ugyanakkor az ügyfelek egy részénél csak ma délelőtt állt helyre teljesen a hálózat - illetve van, ahol még a csütörtök délutáni órákban is kimaradás tapasztalható.

A weboldalon lévő rövid tájékoztató üzenetben a szolgáltató közli, a "karbantartási és fejlesztési munkálatok" az adott időszakban rövidebb kiesésekkel járhatnak. A cég Facebook-oldalán a szolgáltató már árnyaltabban fogalmazott, hozzátéve, hogy a X. kerületben végzett karbantartási munkálatok Budapest XVIII. és XXI. kerületeiben, valamint Gyálon, Vecsésen és Szigetszentmiklóson is szolgáltatáskieséseket okozhatnak. 

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A szolgáltató lapunk megkeresésére közölte, a X. kerületben a jelzett karbantartási időszakban fejállomás-cserét hajtottak végre, a teljes folyamat az előzetesen tervezett időkerethez képest azonban lényegesen tovább tartott. A Digi illetékese hozzátette, a berendezéscserének köszönhetően az adott körzetben élő ügyfelek a jövőben jobb minőségű szolgáltatást vehetnek majd igénybe.

A karbantartás miatti kisebb-nagyobb szolgáltatáskiesések a vezetékes telekommunikációs hálózatok esetében mondhatni mindennapos jelenségnek számítanak, ugyanakkor viszonylag ritkán fordul elő, hogy ekkora ügyfélszámot érintően ilyen hosszú ideig húzódna a procedúra. Az ügyfeleknek ráadásul ilyenkor jobbára nem marad más, mint a bosszankodás, a szolgáltatókat ugyanis ilyen esetben elvileg nem terheli felelősség, amennyiben a szerződési feltételekben rögzített minőségi célértékeknek egyébként megfeleltek.

Ezek közül az egyik legfontosabb paraméter a szolgáltatás rendelkezésre állása, mely a Digi esetében átlagosan évi 98%. Ez azt jelenti, hogy az előfizetőt semmilyen kártérítés (jellemzően kötbér) nem illeti meg, ha a szolgáltatáskimaradás egy évben összességében nem haladja meg a 7,3 napot.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról