:

Szerző: Asztalos Olivér

2018. december 11. 08:00

Viszik a gaming monitorokat, mint a cukrot

Tavalyhoz képest duplájára nőhet a játékosoknak szánt megjelenítők értékesített darabszáma.

Óriásit nőhet a gaming monitorok értékesített darabszáma 2017-hez képest - derül ki a TrendForce prognózisából. A piackutató októberig regisztrált adatai alapján egy év alatt több mint duplájával, számszerűen nagyjából 104 százalékkal gyarapodhatnak az eladások, amelyek így elérhetik az 5,1 milliós darabszámot. Mindez ugyanakkor továbbra is csak egy apró, 4 százalékos részesedést jelent az összes monitoros értékesítésben. Bár csak szerény mértékben, de a játékosoknak szánt kijelzőkkel párhuzamosan a teljes piac is gyarapodott, a 125,6 milliós darabszám 1,5 százalékos emelkedés jelenthet tavalyhoz képest.

A TrendForce szerint a gaming monitorok iránt növekvő keresletet olyan népszerű címek hajtják, mint a PlayerUnknown's Battlegrounds (PUBG), amelyhez a készítők kifejezetten magas, 144+ hertzes frissítésű monitort javasolnak. Erre elsősorban a gaming monitorok képesek, akárcsak a nagyon alacsony késleltetésre, vagy a G-Sync FreeSync támogatásra. A két technológia dinamikusan szinkronizálja az adott kijelző képfrissítési frekvenciáját a videokártya felől érkező elkészült képkockákkal, így küszöbölve ki az olyan gyakori megjelenítési hibákat, mint a képtörés (tearing).

asus_rog_monitor

A jelentés állítja, a bő 5 millió darab játékosoknak szánt kijelző több mint fele (54 százalék) hajlított, a fennálló maradék pedig hagyományos. Ez tavalyhoz képest jelentős változás, egy évvel korábban még a gaming monitorok csupán 23 százaléka volt ívelt. 2017-hez hasonlóan az Asus vitte a prímet a márkák versenyében, a második helyre pedig újfent az Acer futott be. A dobogó legalsó fokán látható az első változás, ahonnan a BenQ-t leszorítva felugrott az AOC/Philips (TPV), amelyet most a Samsung követ a negyedik helyen. Utóbbi javulása az ívelt modellek idei népszerűségének köszönhető, a dél-koreai gyártó gaming monitoros kínálata ugyanis 95 százalékban ilyen modellekből áll.

A komplett piacot tekintve teljesen más a kép. A Dell közel 20 százalékos részesedésével őrzi vezető helyét. A második helyen a HP, a harmadikon az AOC/Philips (TPV), a negyediken pedig a Lenovo található. A két dél-koreai szereplő, vagyis az LG és a Samsung osztozik az ötödik és a hatodik helyen, a gaming piacon előkelő helyet elfoglaló Acer pedig csak a hetedik.

a címlapról