Szerző: Habók Lilla

2018. november 12. 09:11

A Foursquare adatait használhatja a TripAdvisor

Úgy látszik, a Foursquare egészen megtalálta a helyét a vállalati szolgáltatások piacán. A helyalapú információkra építő Pilgrim fejlesztőkészletet a közösségi ajánlások területén még konkurensnek számító TripAdvisor is elkezdi használni.

Bejelentette a Foursquare, hogy partneri megállapodást kötött a hotel-, étteremajánlók és egyéb utazási tartalmak megjelenítésére specializálódott TripAdvisorral. Mióta a Foursquare különvált a bejelentkezésekhez kapcsolódó Swarm közösségi alkalmazástól, azóta főleg a vállalati lokációs adatplatformként szolgál, és így különböző, korábban akár konkurens cégekkel dolgozik együtt. A cég ugyanis hiába a tarolta le régebben a lokációs szolgáltatások-ajánlások piacát, de a vitatott fejlesztésekkel kardjába dőlt a közösség megoldás. Viszont vállalati adatplatformként még megtalálhatja a cég a helyét, és hogy ebben a befektetők is bíznak, azt egy múlt havi befektetési kör is mutatja.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A Foursquare (és a Swarm) az elmúlt közel egy évtizedben 13 milliárd bejelentkezést szolgált ki, úgyhogy nagyon jól tisztában van az utazók preferenciáival. Az Egyesült Államokban önmagában 70 millió felhasználóval rendelkezik, akik közül 10 millió beállította a folyamatos (always-on) helyzetmegosztást, amiből a cég rengeteg következtetést le tudni vonni a jellemző útvonalakról, hogy például egy hotel vendégei hol szoktak ebédelni - nem csak a GPS koordináták, hanem például a Wi-Fi-jelek alapján. Az információk viszont nyilvánvalóan maguknak a helyszíneknek is rendkívül értékesek, úgyhogy erre fejlesztette ki a cég a Foursquare Analytics szolgáltatást is, amely a kereskedők és a különböző márkák számára nyújt információkat a forgalmi adatokról, azok méretétől függetlenül.

Amellett, hogy az analitikai adatok önmagukban is fontosak lehetnek, a cég hosszú évek óta fejleszti a Pilgrimet, amelynek SDK-ja 2017-ben jelent meg, hogy segítse a fejlesztőket a releváns és azonnali helyalapú információkra épülő funkciók, azonnali értesítések fejlesztésében. A Foursquare egyrészt a saját alkalmazásaiban használja fel ezeket az adatokat, például menüt ajánl, ha a felhasználó betér egy étterembe. Ezenkívül viszont az SDK-val nagyon sok más vállalat is dolgozik, mint például a Tinder, a Spotify, az Uber vagy a Hilton. A rendszer képes megjelölni a gyakran ismétlődő helyszíneket (otthon, munkahely), vizualizálja a felhasználók és a helyszínek adatait, és ami a legfontosabb, hogy viselkedés és közelség alapján kínál funkciókat, például célzott zenéket ajánl adott helyszíneket vagy kuponos akciókat jelenít meg.

foursquare_pilgrim_funkciok

A Pilgrim SDK főbb funkciói

Ehhez szeretné a TripAdvisor is használni a Pilgrim SDK-t, hogy személyre szabja az utazók minden lépését az álmodozástól, a tervezésen át a foglalásig és az út megtapasztalásáig - írja a közlemény. A Google és az Ipsos kutatása szerint a felhasználók az idejük 40 százalékát a térkép nézegetésével töltik egy utazási foglaláskor, ezért a Foursquare is többek közt erre hivatkozva szeretne személyesebb tartalmakat vinni a TripAdvisor nemrég megújult oldalára, amely a közösségi megosztásra és a személyre szabott ajánlókra fókuszál.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról