Szerző: Habók Lilla

2018. november 6. 13:01

191 millió felhasználónál tart a Spotify

A Spotify harmadik pénzügyi negyedéves jelentése az elvárásoknak megfelelő eredményeket mutat, de a negyedik negyedévre az eddig vártnál alacsonyabb értékeket ígér.

Szépen növekvő és az elemzők várakozásait nagyrészt tejesítő eredményeket mutat a Spotify szeptemberrel záruló pénzügyi negyedéves eredménye, mégis a részvényesek csalódottak az előrejelzések miatt. A bevétel 31 százalékos növekedéssel 1,35 milliárd euró volt az elmúlt három hónapban, amelyből 1,21 milliárd eurót tesz ki a prémium előfizetők által hozott bevétel és 142 millió eurót a hirdetések. Jelenleg a veszteség is már csak 6 millió euró, ami 92 százalékos javulás az előző év azonos időszakához képest.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra?

Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra? Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Ezzel párhuzamosan a felhasználószám is jól alakult, az összes havi aktív felhasználó 18 százalékkal több évről-évre, azaz 191 milliót tesz ki. A növekedés nagy része egyébként a latin-amerikai és fejlődő országoknak tulajdonítható a fejlett piacokon való további terjeszkedés helyett. A cég hozzáteszi a közleményben, hogy folyamatosan dolgozik az "álfelhasználók" eltávolításán a statisztikából. Ide sorolhatóak a különböző botok és azok a profilok, amelyek a jogdíjak számítása miatt szeretnék befolyásolni az értékeket.

A prémium előfizetők aránya különösen jó eredményt mutat, 40 százalékkal 87 millióra nőtt főleg a családi és a diák csomagoknak köszönhetően, és ezzel együtt a lemorzsolódás is alacsonyabb. A további előfizetések számát pedig különböző partneri megállapodásokkal igyekszik növelni a cég, globálisan például a Samsunggal közösen, míg az Egyesült Királyságban és Írországban a Sky fizetős televíziós szolgáltatóval működik együtt.

spotify_2018q3

A negyedik negyedévre a vállalat már a 200 millió aktív felhasználó elérését tervezi, a fizetős felhasználók számát pedig 93-96 millióra növelné. Ennek érdekében pedig az Egyesült Államokban az év végéig tartó akciót is hirdetett, melynek keretében a családi és a prémium előfizetések mellé Google Home Minit ad ajándékba, így próbálja felpörgetni a karácsonyi időszakra az előfizetési számait. Azonban a Google Home partnerség, továbbá a megnövekedett kutatás-fejlesztésre és a tartalomra (a kiadók szerződéseire) fordított összegek miatt a vállalat a negyedik negyedévi bruttó árrés előrejelzését 50 bázisponttal csökkentette. Szintén a korábban előrejelzettnél kevesebb bevételt, és felhasználószámokat jósol a cég, úgyhogy mindennek következtében a részvényárfolyam több mint 10 százalékot esett.

Részvény-visszavásárlás indul

A szolid harmadik negyedéves pénzügyi jelentés és az annál is rosszabb előrejelzések miatt a befektetők csalódottságát ma azzal próbálta eloszlatni a Spotify, hogy a negyedik negyedévben részvény-visszavásárlási programot indít 1 milliárd dolláros keretösszegben 2021. április 21-ig. Az időzítés és az aktuálisan visszavásárolandó részvények mennyisége több különböző faktortól függ a cég indoklása szerint, mint például az ár, a piaci feltételek és az alternatív befektetési lehetőségek. A Spotify szerint a saját részvényeik visszavásárlása egy jó befektetés, mivel az igazgatóság "hosszú távon hisz a cég értékében".

A részvény-visszavásárlási program egyfajta eszköz arra, hogy a cég készpénzt juttasson vissza a részvényeseknek, de a Bloombergnek nyilatkozó elemző szerint a vállalatok sokkal érettebb fázisban szoktak hasonló programot hirdetni, így a Spotify bejelentése meglepetésként érkezett. A hírre a részvényárfolyam több mint 3 százalékot emelkedett, ami biztató ahhoz képest, hogy a pénzügyi negyedéves jelentést követően viszont az árfolyam hatalmasat zuhant.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról