Szerző: Hlács Ferenc

2018. július 31. 10:39

Búcsút int önvezető kamionjainak az Uber

Az Otto felvásárlásával indult projektet elkaszálja a cég, és a sofőr nélküli személyautókra koncentrál.

Eddig tartott Uber önvezető kamionjainak lendülete, a Reuters értesülései szerint a vállalat felszámolja a sofőr nélküli teherautókat fejlesztő divízióját. A részleget a cég a 2016-ban felvásárolt Ottóból hozta létre, és még az idei év elején is beszélt az önvezető kamionokkal kapcsolatos terveiről, melyek szerint az önjáró teherautókat elsősorban a hosszú távú áruszállításra vetette volna be, míg a rövidebb távolságokon megőrizte volna az emberi sofőröket.

Ezeket a terveket a vállalat most elkaszálta, ahogy az Uber Advanced Technologies Group vezetője Eric Meyhofer a Reutersnek nyilatkozva elmondta, a cég jelenleg azt látja a legjobb útnak, ha a teljes csapatának erőforrásait az önvezető személyautók fejlesztésére fordítja. A lépés ennek megfelelően nem jár majd leépítésekkel, a sofőr nélküli kamionokon dolgozó alkalmazottakat a cég az önvezető autós fejlesztésekhez csoportosítja majd át.

ottotrucc

Az Uber, pontosabban a szárnyai alatt működő Otto útja egyébként az elmúlt két évben nem volt zökkenőmentes, a céget a Google önvezető autós leánya, a Waymo fogta perbe tavaly, és azzal vádolta meg, hogy a cég házon belül fejlesztett LIDAR szenzortechnológiájából emelt át számos elemet, ezzel megsértve a keresőóriás bejegyzett szabadalmait. A technológia megszerzése mögött a sértett cég elsősorban Anthony Levandowskit sejtette, aki mielőtt alapító tag lett az Otto kötelékében, a Waymónál töltött be menedzseri pozíciót. Az ügyet végül az Uber Levandowski kirúgásával zárta rövidre, az új Otto-vezér Dara Khosrowshahi pedig közel 245 millió dollárnyi Uber részvénnyel engesztelte ki a Waymót, valamint azt ígérte, nem használja fel a vitatott szellemi tulajdonokat.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A csörte mindenesetre nem volt jó hatással a cégre, a csorbult hírnevű vállalat alapítói szép sorban elszivárogtak az Otto kötelékéből, idén áprilisra az utolsó megmaradt alapítótag, Don Burnette is távozott az Ubertől. Mindezek mellett az sem segített a divízió helyzetén, hogy a Bloomberg szerint annak nem sikerült elérni időben a kitűzött fejlesztési mérföldköveket.

De a vállalat önvezető autós ágazatán is egyre nagyobb a nyomás az utóbbi időben, főként a márciusi halálos baleset után, mikor az Uber egy biztonsági sofőrrel haladó, tesztelés alatt álló önvezető autója elgázolt egy gyalogost Arizonában. Az ügy kivizsgálása még mindig tart, a nyomozás idejére pedig az Uber felfüggesztette közúti tesztjeit. Az Otto gyenge teljesítménye és botrányai, illetve az önvezető autók egyelőre kérdéses biztonságának fényében nem csoda, hogy a vállalat jobbnak látta utóbbi projektre csoportosítani erőforrásait.

A cég önvezető kamionos projektjét persze ne keverjük össze az Uber Freighttel, a tavaly májusban elrajtolt teherautós Uberrel, amelyben a kamionsofőrök a cég appján keresztül fogadhatnak megbízásokat. Az emberi sofőrökre támaszkodó szolgáltatás továbbra is változatlanul működik majd az Egyesült Államokban.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról