Szerző: Gálffy Csaba

2018. július 4. 09:30

Kéretlen fotókat küldözgetnek a Samsungok

Egyelőre Amerikában és egy szolgáltatónál. Hibás lehet az üzenetküldő app RCS-t támogató kiadása.

Véletlenszerűen küldözgetnek üzeneteket a Samsung telefonok egy amerikai szolgáltató hálózatán, a Gizmodo figyelt fel a Redditen és a Samsung fórumain panaszkodó vásárlók tömegeire. A felhasználók elmondása szerint az alapértelmezett üzenetküldő alkalmazás, a Samsung Messages véletlenszerű üzenetekkel bombázza a kontaktlista szereplőit, fotókat és szöveges üzeneteket is küldözget kéretlenül. A hibát különösen aggasztóvá teszi, hogy az így kiküldött üzenetek a küldő telefon felületén meg sem jelennek, így az áldozat nem is tud arról, hogy készüléke mit csinál a háttérben.

Az egyik beszámoló szerint egy Galaxy S9+ a teljes fotógyűjteményt átküldte egy számnak az éjszaka közepén - szerencsére nem idegennek, hanem családtagnak. A beszámoló szerint a felhasználó a beépített fotómegosztást nem használta, az üzenetek pedig az SMS-t kiváltó RCS formátumban érkeztek, amelyek a szolgáltató naplózórendszerében is mind megjelentek - nincs szó tehát alkalmazások közötti felhős megosztásról.

sgs9p02

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A TechCrunch teóriája szerint a jelenségnek köze lehet ahhoz, hogy az amerikai T-Mobile nemrég bevezette a Google-féle RCS protokoll támogatását. Ez ugyanis az SMS-alkalmazások számára teszi lehetővé, hogy képeket, szöveges üzeneteket és más tartalmakat immár IP-alapon küldjenek, olcsóbban (vagy ingyen), ezzel a régi üzenetküldő platformot a népszerű mobilos csevegőalkalmazások szintjére emelve. Erre utal, hogy a panaszkodó vásárlók a T-Mobile ügyfelei.

A lap által idézett Samsung-illetékes szerint "Tudomásunk van a bejelentésekről és műszaki csapataink már vizsgálják azt.". A szóvivő arra kéri az érintett felhasználókat, hogy hívják a Samsung ügyfélszolgálatát a problémáikkal.

A hazai weben nem láttuk nyomát, hogy a felhasználók hasonló problémára panaszkodnának - az RCS-t a hazai Telekomnál is felkarolták már ugyanis.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról