Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Hivatalosan is belépne a Steam a kínai játékpiacra

Habók Lilla, 2018. június 12. 12:04

Jelenleg is elérhető Steam a kínai játékosok számára valamilyen szinten, csak épp nem hivatalosan. Ahogy tavaly is látszott, a cég erősen kiszolgáltatott a helyi kormányzati szabályozásnak. Egy helyi partner viszont biztosítaná, hogy elkerülje a Valve játékboltja a cenzúrát.

Bejelentette a Valve, hogy online játékboltja, a Steam hamarosan hivatalos formában is megjelenhet a kínai piacon, mivel jelenleg nem egésze hivatalosan üzemel, és így erősen kiszolgáltatott a kormányzati szabályozásnak. A hivatalossá válási művelet leginkább egy helyi cégen keresztül lehetséges, amelyhez a vállalat egy partnere, a Perfect World játékkiadó közreműködését kérte. Korábban a két cég együttműködött a Dota 2 és a Counter-Strike: Global Offensive kiadásában is Kínában, úgyhogy már nem lesz ismeretlen a közös munka.

A jövőben a kínai kiadó végzi majd a disztribúciót, lokalizálja a megjelenést, népszerűsíti a helyi játékosok körben, és ellenőrzi, hogy milyen játékok jelenhetnek meg Kínában - írja a TechCrunch. Bár az elgondolás egyszerűnek hangzik, de azért még sok kérdés felmerül a bevezetéssel kapcsolatban. Tavaly decemberben ugyanis a kínai cenzúragépezetet monitorozó Greatfire szerint Kína kitiltotta a steamcommunity.com több szolgáltatását is, beleértve a fórumokat és a felhasználói adatlapokat, végeredményben pedig az oldal 96 százalékát.

Ha viszont sikerül a Valve és a Perfect World végleges megegyezése, akkor a kínai kiadó feladata lesz az aktuális helyi cenzúraszabályok teljesítése, és a megfelelés a kormányzati elvárásoknak. Így a Steam számára is egyszerűbb lesz jelen lenni az amúgy nagy felhasználói bázist és bevételeket ígérő piacon, mint partner nélkül és nem hivatalos formában. A hivatalos megjelenés pontos időpontját azonban még nem közölték a vállalatok.

newzoo_jatekpiac_2017

Ezért nagy üzlet a kínai jelenlét (2017-es játékpiaci bevételek, Forrás: Newzoo)

A Steamnek jelenleg is viszonylag nagy részét adják a kínai felhasználók, de mivel a Valve nem tőzsdei cég, ezért nem lehet pontos adatokat tudni. Az oldalon rendszeresen végzett felhasználói felmérés adatai alapján viszont a nyelvet jelenleg a játékosok 26,5 százaléka állította be "egyszerűsített kínaira", és ezzel a második a nyelvek listájában az angol után és az orosz előtt. A nyelvi beállítás viszont nem ad egészen egyértelmű képet a felhasználók származásáról, ami abból is látszik, hogy egy tavaly kiszivárgott belsős Steam-prezentáció más eredményeket mutat. Eszerint Észak-Amerikából jön a felhasználók 34 százaléka, Nyugat-Európából 29 százaléka és Ázsiából egyelőre 17 százalék. Az viszont egyértelmű, hogy a játékplatform eddig is jelen volt valamennyire a piacon, de hivatalos formában ennél is több felhasználót sikerülhet elérnie.

A terjeszkedés azért a Valve számára sem lesz olyan könnyű, hiszen a kínai konkurenciával kell majd felvenni a versenyt, mint például a Blizzarddal is együttműködő NetEase internet- és videojáték szolgáltatóval vagy a Tencent által üzemeltetett WeGame-mel. Viszont a Valve részéről nem kérdéses, hogy miért szeretné mégis megpróbálni a körülményes hivatalos megjelenést, mivel a kínai játékospiac jelenleg is hatalmas, és egyre növekszik. A Newzoo globális kimutatása szerint 2017-ben Kína érte el a legnagyobb bevételt 32,5 milliárd dollárral, míg az Egyesült Államok a második 25,4 milliárd dollárral. Ráadásul az internetpopuláció alapján is nagy lehetőségek vannak még Kínában, hiszen az 1,4 milliárdos népességből 814 millió internetfelhasználó és potenciális játékos.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
A legnagyobb hazai termékfejlesztési konferencia november 21-22-én visszatér: 90 előadó, 1000 látogató, dedikált workshop nap, 6 szekció a UX-től az IoT-n át, egészen az AI-ig.