Szerző: Hlács Ferenc

2018. június 11. 10:54

Négy játékstúdiót felvásárol és egy újat is alapít a Microsoft

Megduplázza játékfejlesztő-stúdióinak számát a Microsoft: egy újonnan alapított és négy felvásárolt fejlesztőcéggel bővít a redmondi óriás.

Nem csak az új Halo epizód megszellőztetésével tarolt a Microsoft az idei E3-on, a vállalat azt is világossá tette, a következő időszakban komoly hangsúlyt fektet majd a házon belüli játékfejlesztésre, amelyhez mindjárt négy játékstúdiót fel is vásárolt.  Egész pontosan a Ninja Theory, a Playground Games, az Undead Labs és a Compulsion Games kerül a redmondi cég birtokába, mint azt az Xbox üzletág vezetője, Phil Spencer a rendezvényen bejelentette, noha azt egyelőre nem tudni, a cégek pontosan mekkora összegért cseréltek gazdát. Az ugyanakkor már hivatalos, hogy a bekebelezett fejlesztőcsapatok a Microsoft Studios szárnyai alatt működnek majd tovább, akárcsak a Halo játékok készítője a 343 Industries, vagy épp az óriáscég által 2014-ben mintegy 2,5 milliárd dollárért felvásárolt Minecraft csapata. A felvásárolt cégek mellett továbbá a Microsoft egy teljesen új játékstúdiót is indít, The Initiative név alatt.

A négy akvirált stúdió közül talán a Playground Games neve csenghet a leginkább ismerősen, utóbbi fejlesztőcsapata áll ugyanis a népszerű Forza autóversenyzős sorozat mögött, a céggel továbbá a Microsoft jó ideje együttműködést folytat. De nem kevésbé jelentős szereplő a Cambridge-i székhelyű Ninja Theory sem, amely többek között a Devil May Cry és a Hellblade játékokkal vált ismertté. A szintén a Microsoft Studio alá vonuló kanadai Compulsion Games-hez kötődő főbb címek a Contrast és a várhatóan augusztusban debütáló We Happy Few. A negyedik cég, az Undead Labs székhelye Seattle-ben található, a vállalatot pedig a Blizzardból kivált Jeff Strain alapította. A stúdió főként a State of Decay zombi-túlélőjátékokról ismert, de Android és iOS platfromokon is voltak próbálkozásai. A frissen induló The Initiative ugyancsak a Microsoft Studios zászlaja alatt dolgozik majd, Darrel Gallagher vezetésével, aki egészen 2016 januárjáig az Activision fejlesztési igazgatója volt, korábban pedig a Square Enix soraiban tölötte be ugyanezt a pozíciót.

 mse3

Nem csoda, hogy a Microsoft igyekszik a játékpiacon nagyobb tűzerőre szert tenni, hiszen a rivális Sony jócskán elhúzott mellette a PlayStation 4-exkluzív címekkel, ami pedig az eladásokban is keményen megmutatkozott: mint egy hónappal ezelőtt az EA jó szokásához híven kifecsegte, az értékesített konzolok számában a PS4 már köröket ver az Xbox One-ra. Míg előbbiből már több mint 73 millió darab gazdára talált, a Microsoft 30 millió eladott készülék környékén jár.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A vállalat a felzárkózást a játékstreaming területén is igyekszik folytatni: ahogy fogalmaz, hamarosan rajthoz áll streaming szolgáltatása, amely "bármilyen eszközön" konzol minőségű játékot kínál majd. Xbox One-ról Windows 10-es PC-re már most is lehetőség van játékokat streamelni az otthoni hálózaton, más készülékek viszont eddig nem kerültek fel a cég listájára. Ez hamarosan változhat, és megérkezhet a Sony Xperia okostelefonokról már ismert PS4 Remote Play Xbox One-os alternatívája - ráadásul az az eddigi információk alapján nem is korlátozódik majd egy okostelefon platformra.

Mindezek mellett a játék-Netflixként működő Xbox Game Pass sem marad érintetlen, az előfizetős játékkönyvtár olyan címekkel bővül mint a népszerű Fallout 4 vagy a Tom Clancy's The Division. A cég ezen felül a hagyományosan vásárolt játékok letöltési idejét is megnyírná FastStart funkciójával: a megoldás először a játék indításához szükséges fájlokat tölti le, a többi tartalom letöltését pedig később, a háttérben folytatja, miközben a felhasználó már elkezdheti játékot. A Microsoft szerint a FastStart megfelezheti a játékkezdéshez szükséges várakozási időt. A funkció első körben júniusban, néhány kiválasztott címnél válik majd elérhetővé.

A Microsoft E3-as színpadra lépésén néhány szó a hardverre is jutott, igaz csak említésszinten: Spencer megerősítette a korábbi pletykákat, melyek szerint a cég már dolgozik az Xbox konzol új verzióján, amely jelenleg Scarlet kódnév alatt fut, más konkrétumot, megjelenési dátumot azonban nem közölt a projekt kapcsán.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról