Szerző: Hlács Ferenc

2018. május 29. 13:31

A Samsung is adatsöprésbe kezd, több szervizszolgáltatása megszűnik

A GDPR-nak megfelelően a vállalat egy sor, eddig tárolt személyes adatot töröl. A lépés itthon is átrajzolja a szervizszolgáltatásokat és a jótállási konstrukciókat is.

A Samsungot sem hagyta érintetlenül a GDPR, a cég weboldalán tett közzé tájékoztatót, miszerint az új európai általános adatvédelmi rendeletnek megfelelően idén május 25-én törölte felhasználóinak my.samsung.hu profilját, ezzel pedig több kapcsolódó szolgáltatása is megszűnik, beleértve a Szervizfutárt, illetve a vállalat "Házhozmegyünk" szolgáltatását is.

Hivatalosan mindkét szolgáltatás május 25-től állt le, a Szervizfutár esetében ugyanakkor a vállalat a május 24-ig beérkezett szervizigényeket még befogadta, és a korábbi szerződési feltételeknek megfelelően kezeli, hasonlóan a javítási szolgáltatáshoz szükséges személyes adatokhoz. Utóbbiakat a cég a készülék visszaszállítását követően egy hónapon belül törli. A "Házhozmegyünk" menüpontja is eltűnik gyártó weboldaláról, ez a szolgáltatása azonban teljesen nem tűnik el, a cég a jogszabályi kötelezettségeihez igazodva továbbra is a helyszínen javítja majd a 10 kilogrammnál nehezebb Samsung termékeket. Az erre vonatkozó igényeket mostantól a webes felülete helyett a cég ingyenesen hívható ügyfélszolgálatán lehet jelezni.

samuill

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A lépéssel természetesen a termékregisztráció nem szűnik meg, egy új, ahogy a cég fogalmaz "maximálisan felhasználóbarát", személyes adatokat nem tartalmazó, csak az adott termékre vonatkozó információkat kezelő rendszer veszi át annak feladatait, amelynek fejlesztése jelenleg is zajlik. Az új felület változatlanul a Samsung weboldalán lesz elérhető - az élesítés pontos időpontja egyelőre nem ismert, arról a cég ígérete szerint a később ad majd tájékoztatást.

A változások kapcsán kifejezetten jó hír, hogy a gyártó termékeire vonatkozó 2 éves jótállás már nem lesz regisztrációhoz kötött, anélkül is minden 2016. május 26. után vásárolt eszközre is érvényes lesz, bármiféle egyéb teendő nélkül. A cég egészen idáig az 1 év jogszabályban foglalt jótállást a regisztrációt követően egészítette ki további 1 évvel. A 2 évnél hosszabb jótállás esetében továbbra is érvényes a regisztrációkötelesség, ugyanakkor aki ezt már megtette, nincs további teendője az új adatvédelmi rendelet élesedését követően. (Ez nem keverendő össze a szavatossággal, amelyet uniós jogszabály tesz kötelezővé fogyasztóknak 2 évre.)

Ez vonatkozik a május 25. előtt vásárolt kiterjesztett jótállásra is, utóbbi értékesítése viszont a fenti dátumot követően megszűnik. Az addig vásárolt szolgáltatás természetesen a szerződésben megjelölt időtartamra érvényes marad, az igénybe vételéhez szükséges tranzakcióban foglalt személyes adatokat pedig a Samsung a tranzakció lezárása után, egy hónapon belül törli. A kiterjesztett jótállási kuponok kapcsán a cég egyelőre nem közölt egységes menetrendet, aki korábban hasonlót vásárolt, érdemes felkeresnie a gyártó ügyfélszolgálatát.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról