Szerző: Hlács Ferenc

2018. május 25. 14:15

A teljes Google-ökoszisztémában megveti a lábát a PayPal

A keresőóriás minden szolgáltatásában megjelenik az új fizetési opció, az együttműködés a fizetési megoldásnak nagyobb elérést, a Google-nek kevesebb kosárelhagyót eredményezhet.

Szorosabbra fonja együttműködését a Google és a PayPal: az online fizetési megoldással hamarosan a keresőóriás teljes ökoszisztémáján belül is lehet majd fizetni - legalábbis az Egyesült Államokban. A partnerségnek hála aki a Google Play fiókjához hozzáadja PayPal profilját, annak az automatikusan elérhetővé válik fizetési opcióként más Google-szolgáltatásokban is, mint a Gmail vagy a YouTube, sőt a P2P fizetésre is lehetőség nyílik vele a Google rendszerében anélkül, hogy újra be kellene jelentkezni a PayPal fiókba.

A két vállalat együttműködése persze nem most kezdődik: bő egy évvel ezelőtt a PayPal már a keresőóriás mobilfizetési szolgáltatásában, az akkor Android Pay néven futó Google Pay-ben is feltűnt választható opcióként. A partnerségnek hála így lényegében mindenhol lehetőség van PayPalra támaszkodó fizetésre, ahol a korábban Google Pay-t elfogadják - beleértve az online és alkalmazáson belüli vásárlásokat, sőt a fizikai boltokban történő fizetést is. Ez utóbbi ugyancsak kiemelten fontos terület a PayPal számára, ahol folyamatosan igyekszik növelni jelenlétét - ezt célozza a vállalat történetének eddigi legnagyobb felvásárlása is. A nemrég bejelentett akvizíció keretben a cég a PoS rendszerekben utazó svéd iZettle-t kebelezi be, mintegy 2,2 milliárd dollárért, az üzletnek hála pedig több mint félmillió fizikai boltba juthat be.

paypalgoog

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A fizikai terjeszkedés mellett most a cég a Google teljes ökoszisztémájára kiterjesztette jelenlétét, ami a keresőóriás saját egységesítési törekvéseibe is illeszkedik. A vállalat még januárban jelentette be, hogy Google Pay név alatt fogja össze fizetési rendszereit, az új zászló alá első körben Android Pay-t és a Google Walletet behúzva. Az átállás még nem teljes, de a cég azt tervezi, fokozatosan áthelyezi minden pénzügyi szolgáltatását az új márkanév mögé, beleértve az olyan termékeket is mint az egyébként PayPal-rivális Google Checkout fizetésfeldolgozó megoldás.

A kiterjesztett összefogás mindenesetre nem csak a PayPalnek, de a keresőóriásnak is gyümölcsöző lehet, hiszen az integrációval felhasználóinak nem kell elhagyni a Google-szolgáltatások felületét, ami főként a fizetési folyamatok közben kritikus, hiszen csökkenti a kosárelhagyás veszélyét - így a nap végén a Google zsebében is több bevétel landolhat, de értelemszerűen a PayPal is sokkal jobban befejezett vásárlásokkal. Egy hasonló lépés egyébként már a két vállalat korábban említett tavalyi összeborulásakor is logikusnak tűnt volna, a PayPal operatív igazgatója Bill Ready a TechCrunch-nak adott nyilatkozata szerint azonban ezt műszaki nehézségek miatt kellett különválasztaniuk.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról