Szerző: Habók Lilla

2018. május 22. 13:43

1,68 milliárd dollárért kebelezi be a Magentót az Adobe

Saját kereskedelmi megoldást vásárol magának az eddig inkább webes tartalomszerkesztésről, marketingről és hirdetésekről ismert Adobe. A Magento e-kereskedelmi platform 1,68 milliárd dollárért kerül majd a vállalat tulajdonába.

Bejelentette az Adobe, hogy felvásárolja a Magento Commerce PHP nyelven írt, nyílt forráskódú e-kereskedelmi platformot 1,68 milliárd dollárért. A felhős webshop motor a későbbiekben az Adobe Experience Cloud része lesz, ahonnan vállalatok és magánszemélyek egyaránt igénybe vehetik majd a szolgáltatásokat, ahogy egyébként eddig is elérhető volt a Magento Open Source és a Commerce változat, utóbbi platformszolgáltatás és on-premise változatban is. Az új platform a jövőben is egyesíti majd a megrendeléskezelést, a prediktív elemzéseket, és a vállalat ígérete szerint számos iparág termékei közül lehet majd vásárolni azon keresztül.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Az elsősorban a multimédiás tartalomszerkesztő eszközökről ismert Adobe megközelítése szerint a digitális tevékenységek középpontjában a tartalmak és az adatok vannak, ami a vásárlásra is igaz. A vállalat szerint ugyanis a fogyasztók következetes, személyes és intuitív funkciókat szeretnének, amit az adatokból lehet kiolvasni. Emellett pedig a felhasználók azt is akarják a közlemény szerint, ha bárhonnan lehetne vásárolni a webes, mobilos vagy közösségi termékeken vagy webáruházakon belül - úgyhogy ezt tervezi az Adobe Experience Cloud a Magento integrációval. Azaz begyűjteni az adatokat, illetve felhasználni a hirdetési és marketinges megoldásokból rendelkezésre álló adatokat, majd az elemzések alapján személyre szabott vásárlási ajánlatokkal elárasztani a felhasználó által látogatott internetes felületeket, fizikailag megvásárolható termékekkel és digitális szolgáltatásokkal úgyszintén.

Ehhez a Magento fogja az Adobe számára az alapot szolgáltatni, melynek első verziója 2007-ban jelent meg, és azóta kalandos utat tudhat maga mögött. Az eBay 2011-ben befektetett a cégbe, majd később a maradékát is felvásárolta, de az eBay és a PayPal 2015-ös szétválasztását követően a Magento önálló vállalatként folytatta működését egy magántőkés társasággal. Úgy látszik, hogy a különálló út eddig tartott, mivel az Adobe és az e-kereskedelmi fejlesztő cég aláírta a megállapodást az 1,68 milliárd dolláros felvásárlásról.

ecommerce-website-magento

Magento platform

Várhatóan a webshopmotor lényege a felvásárlással sem változik, csak kiegészül (és jobban integrálódik) majd az Adobe Experience Cloud egyéb funkcióival. Jelenleg a Magento platform sablont biztosít az e-kereskedelmi oldalak létrehozásához és testreszabásához, de ehhez az úgynevezett Technology Partners hálózaton keresztül különböző modulok is igénybe vehetők, méghozzá a közlemény szerint jelenleg 300 ezer fős fejlesztői ökoszisztéma kapcsolódik a megoldáshoz. A partnerfejlesztők pedig több ezer kiegészítőt készítettek már a platformra, úgy mint fizetési, szállítási, logisztikai és adózási funkciókat. Ezeknek segítségével a kereskedők összeállíthatják, hogy milyen eszközökre van szükségük a saját üzleti igényeikhez. A megoldást használja többek közt a Canon és a Helly Hansen, míg az Adobe és a Magento közös partnerei voltak eddig is például a Coca-Cola, a Warner Music Group vagy a Nestlé, amelyek várhatóan megtarthatják az eddig használt szolgáltatásokat, és a jövőben újabbakat is igénybe vehetnek.

A felvásárlással az Adobe valószínűleg a Salesforce-szal folytatott konkurenciaharcban szeretne feljebb zárkózni, mivel a konkurens vállalat is rendelkezik marketinges, értékesítési és egyéb felhős szolgáltatási megoldásokkal, amelyek mellé 2016-ban 2,8 milliárd dollárért kebelezte be a licitháborúban igen magas árúra tolt Demandware-t, majd idén kiegészítette a portfóliót a CloudCraze B2B kereskedelmi digitális platform megvételével. Ráadásul a konkurensek közt ott áll még Oracle vagy az SAP a Hybris megoldással. Úgyhogy az Adobe a kereskedelmi láb növesztésével viszonylag lassabban lépett, de ebben az esetben is igaz, hogy a Magentóval felvásárlásával a meglévő szolgáltatásait egy plusz ügyfélkör felé is könnyebben tudja majd értékesíteni, valamint jelenlegi ügyfeleinek egy olyan új terméket is kínálhat majd, amit eddig egy harmadik féltől szereztek be.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról