Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Leváltja marketingigazgatóját az Intel

Asztalos Olivér, 2018. május 14. 13:13

Négy év után távozik a több vitatott döntéssel is hírbe hozott szakember, akinek helyét ideiglenesen belülről pótolja az Intel.

Leváltja marketing igazgatóját az Intel - derül ki az OregonLive.com híréből. A processzorgyártóhoz szinte pontosan négy éve érkezett Steven Fund ugyanakkor marad a fedélzeten, a már említett forrás szerint meg nem nevezett, "különleges" projekteken dolgozik a jövőben. A marketinges veterán Fund helyére kvázi ideiglenes megoldásként házon belülről érkezik utánpótlás Michelle Johnston személyében, aki 15 éve dolgozik az Intelnél. Az egyelőre homályos, hogy miért hagyja el pozícióját Fund, az elmúlt években azonban több, marketinghez is kapcsolható vitatott döntést hozott az Intel, akár ez is állhat a háttérben.

Bár Fund 1987 óta dolgozik marketingesként, a félvezetőipar terén semmilyen szakmai tapasztalata nem volt mielőtt négy évvel korábban a vállalathoz érkezett. 1991 és 1999 között az üdítőiparban dolgozott, a Pepsinél a diétás kóla brandjének erősítéséért felelt. Ezt követően, az évezredfordulón lovagolt át a az elsősorban webes keresőjéről ismert Lycoshoz, ahol négy évet húzott le a márka menedzsereként. Innen 2005-ben a Procter & Gamble-höz igazolt és a borotvás üzletág marketingese lett. 2010-ben egy újabb éles váltással az irodaszereket áruló Stapleshez szerződött, ahonnan négy év után, 2014 júniusában került az Intelhez marketing igazgatói pozícióba az egy évvel korábban kinevezett elnök-vezérigazgató, Brian Krzanich hívására.

steven-fund

Az azóta eltelt négy év során viszonylag kevés igazán emlékezetes kampányt indított Fund, az idei téli olimpiai játékok mellett leginkább csak Super Bowlra emlékezhet a(z amerikai) közönség. Vitatott döntésekből már több sorakozik Fund neve mellett, ugyanis többek között az igen sikeres Intel Inside program megvágása, valamint a 20 évig futott IDF fejlesztői konferencia megszüntetésében is része lehetett. Korábbi, nem hivatalos információk szerint az Intel átpozicionálta a fókuszt, illetve központilag is csökkentette a marketingkiadásokat (is), amelyhez Fund asszisztált.

Szintén Fund keze nyomát "dicséri" a Xeon sorozatú processzorok átmárkázása, amely a megszokott nevezéktan helyére bevezette az értelmezhetetlen Platinum-Gold-Silver-Bronze kategorizálást, amelynek sem a chipek teljesítményéhez, sem azok tudásához nem nyújtott információt a vásárlóknak. Az átmárkázás inkább a termékvonalak elmosását szolgálta, ilyen értelemben meglehetősen barátságtalan lépés egy gyártó részéről.

Azt nem tudni, hogy globális PR részleg szétveréséhez volt-e köze a szakembernek, amelynek vállalata az elmúlt 2-3 évben érezhetően kevesebb erőforrást fektetett a kommunikációba. Ennek egyik oka, hogy az évekig jól működő gépezetet alaposan leépítette a vállalat, 2016 ősze óta például a hazánkat is magában foglaló Közép-Európai régióért sem felel konkrét személy vagy csapat, de több más országból is lehetett már hallani elégedetlen hangokat, miszerint a korábban tapasztalthoz képest lényegesen zárkózottabb (és szervezetlenebb) az Intel viselkedése.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
A legnagyobb hazai termékfejlesztési konferencia visszatér: 80 előadó, 1000 látogató, dedikált workshop nap, 6 szekció a UX-től az IoT-n át, egészen az AI-ig.