Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Újfajta oktatási okoseszközt mutattak be a Microsoft kutatói

Habók Lilla, 2018. április 11. 17:12

Valószínűleg az iskolákba és ezen belül is például a Minecraft oktatási változatához szánja a Microsoft a most bemutatott újfajta oktatási eszközt. A Project Zanzibar képes összekapcsolni a valós tárgyakat egy virtuális környezettel.

A digitális és a fizikai világot érintéssel összekapcsoló kutatási projektet mutatott be a Microsoft Research csapata. A Project Zanzibar tulajdonképpen egy olyan kis érzékelőkkel telepakolt feltekerhető vagy asztalra teríthető egérpad-szerű eszköz, amelyet a tablet elé lehet helyezni, és ezáltal különböző interakciókat lehet teremteni a két eszköz között. A megoldás érzékeli a kézgesztusokat közvetlen érintéssel vagy akár legfeljebb 30 milliméteres távolságból, felismeri az NFC matricákat, az akkumulátort, a Bluetooth eszközöket, továbbá képes egyszerre több objektum mozgásának és orientációjának érzékelésére.

Egyelőre a Microsoft a bemutatóvideójában csak a Project Zanzibarban rejlő játékos lehetőségekre igyekszik rámutatni, amelyekkel ki lehet használni a különböző NFC-vel ellátott objektumok pozíciójában és mozgatásában rejlő lehetőségeket. Ezek szerint lehet vele például kártyajátékokat játszani, ahol a kártyák helyzete a virtuális szereplőket is mozgatja, de a megoldás felismeri akár a több szereplős interakciókat is. Történeteket is el lehet mesélni, miközben a Zanzibar az offline bábukkal eljátszott jeleneteket leképezi a virtuális térben, esetleg kiegészíti a játékot a kiterjesztett valósággal.

Azonban jól látható, hogy az egyelőre Project Zanzibar néven futó megoldásból a játékoknál sokkal többet is ki lehetne hozni akár oktatási vagy kutatási téren. Ahogy a videóban is látható, az eszköz alkalmas például a betűzés gyakorlására vagy geometriai alakzatok leképezésére, és ezáltal a gyerekeknek a matematika tanítását is segítheti. A közlemény hozzáteszi, hogy például a Montessori pedagógiai-pszichológiai módszer kifejezetten önirányított tanulási tevékenység és a gyermek személyes tanulási terének használatát támogatja a tanítás során, amihez egy ilyen eszköz jól illeszkedne. Ezenkívül könnyen elképzelhető, hogy természettudományi kutatásokban is lehetne hasznát venni, például valamilyen kísérlet virtuális leképezéséhez.

A The Verge szerint viszont kézenfekvő forgatókönyv, hogy a Microsoft a későbbiekben a céghez tartozó Minecraft játékot szeretné kombinálni valós LEGO kockákkal. Kézenfekvő, hogy a kockákat könnyen fel lehet ragasztani NFC-s matricákkal, és így a figurák leképezhetőek a gyerekek körében népszerű Minecraft szereplőiként. A játéknak ebből a szempontból is lenne oktatási relevanciája, hiszen a Minecraft: Education Edition kifejezetten népszerű az iskolákban - legutóbb például Chemistry Update kiegészítőt kapott az interaktív kémiai virtuális kísérletekhez.

Az utóbbi időben a kritikusok szóvá tették, hogy a Microsoft Research kutatási projektjei mostanában csak elméleti síkon maradtak, és e vállalat nem valósította meg azokat. Elég elképzelhetőnek tűnik, hogy most a Project Zanzibar megtörheti ezt a tendenciát, és a későbbiekben valóban megjelenik majd a piacon és esetleg kifejezetten az oktatásban, de legközelebb egyelőre Montreálban az ACM CHI konferencián lehet megtekinteni.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
A legnagyobb hazai termékfejlesztési konferencia november 21-22-én visszatér: 90 előadó, 1000 látogató, dedikált workshop nap, 6 szekció a UX-től az IoT-n át, egészen az AI-ig.