Szerző: Hlács Ferenc

2018. március 19. 11:08

Játszható reklámokat ad a fejlesztőknek a Google

A keresőóriás alkalmazásboltjába a videóhirdetések is úton vannak, több más, béta címkés újítással, mint a "hasonló közönségek" vagy az Open Bidding platfrom.

Kifejezetten a mobilos játékfejlesztőket veszi célba új hirdetésformátumaival a Google: a vállalat a Google Play felületén is megkezdi a videós reklámok tesztelését, a játékokba pedig a játszható hirdetések is elkezdenek beszivárogni.

A frissítések a keresőóriás UAC (Universal App Campaigns) platformjához érkeznek, amely gépi tanulással hivatott a felhasználókhoz a számukra releváns reklámokat eljuttatni, a Google Play mellett a Google kereső, a YouTube, illetve a Google Display Network ernyője alá tartozó több mint 3 millió weboldal felületén. A videós hirdetések a Google Play játékok között a következő néhány hónap során, több lépcsőben rajtolnak el, egyelőre a béta címkét megtartva. A Google siet kiemelni, hogy nem automatikusan induló videókról van szó, az új reklámokat a felhasználók kattintással (bökéssel) indíthatják el.

googlplayablad

Az Admob videók a játékokon belül sem ismeretlenek, azokkal már bizonyára sokan találkoztak kedvenc címeiket gyűrve: a hirdetések végignézéséért sok játék különböző jutalmakat ad, legyen az a játékban elkölthető virtuális pénz, netán újabb próbálkozási lehetőség egy elrontott pályán. A hasonló, jutalmazó reklámok sora most bővül, a hagyományos videók mellett már többopciós reklámvideókra, illetve minijátékként működő hirdetésekre is számíthatunk a játékokban. Előbbiek esetében a felhasználó egy megjelenő listából választhatja ki, melyik hirdetést játssza le az app (ami a pontosabb targetálásban is segíthet a cégnek), utóbbiak pedig olyan egyszerű minijátékokat hozhatnak a mobilos címekbe, mint a különböző Tetris vagy Flappy Bird klónjai. A Google szerint egyébként a játékokban a hagyományos jutalmazott reklámvideók formátuma is rendkívül népszerű, azt az Admob ezer legnagyobb bevétellel rendelkező, játékokat fejlesztő partnerének 45 százaléka használja.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A célközönség pontosabb bekerítésére a Google az UAC-n a Similar Audiences, vagy "hasonló közönségek" funkciót is bevezeti, amely az egyes appok legaktívabb vásárlóihoz hasonló érdeklődésű felhasználókhoz is bedrótozza az adott alkalmazásra vonatkozó hirdetéseket, a fejlesztők által megadatt adatok alapján. A funkció, a fentiekhez hasonlóan béta címke alatt rajtol el, első körben néhány kiválasztott hirdető számára májusban.

Végül de nem utolsó sorban a keresőóriás egy negyedik bétát is rajthoz állít, ez az Open Bidding platform, amelyen a különböző hirdetési hálózatok egy egységes felületen licitálhatnak a különböző appok reklámhelyeire. Így a fejlesztőknek nem kell külön-külön egyeztetniük a partnerekkel, ráadásul kevesebb SDK-t kell felhasználniuk, valamint a fizetés is egyszerűsödik és a hatékonysági statisztikák is átláthatóbbá válnak. Az Open Bidding bizonyos partnerekkel már most elérhető, azok listáját pedig a Google folyamatosan bővíti.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról