Szerző: Habók Lilla

2018. március 2. 09:12

Elérhetővé vált a Hangouts Chat, a Google válasza a Slackre

Nagyjából egy éve jelentette be a Google a Hangouts Chat és a Meet megjelenését a G Suite előfizetőinek. Míg a videókonferenciás megoldás azóta elérhető, a Chat csak most érkezett meg nyílt változatban. Arra a piacra, ahol már nagyon sok szereplő van.

Megjelent nyilvánosan a Hangouts Chat a G Suite szolgáltatásában, ami a Google saját válasza a Microsoft Teamsre, Slackre és hasonló vállalati kollaborációs alkalmazásokra. A videókonferenciás Hangouts Meet és az írásos üzenetekre épülő Chat szolgáltatást egyszerre jelentette be tavaly a vállalat, de előbbivel ellentétben a Chat mindeddig meghívásos alapú előnézeti verzió volt, csak mostantól - egy héten belül - használhatja bárki a G Suite-ban. A megoldást a vállalat a projekteken együtt dolgozó munkatársaknak tervezte, akik "virtuális szobákban" beszélhetik meg (legfeljebb 8 ezer fő) a teendőket, a feladatok állását és a következő teendőt, írja a Google blogja. A szolgáltatás elérhető Windows-ról, MacOS-ről, iOS-ről és persze Androidról is.

A vállalat érthető módon integrálta saját vonatkozó szolgáltatásait a rendszerbe, úgyhogy a Drive-ból lehet dokumentumokat feltölteni vagy közösen szerkeszteni a Docs, Sheets, Slides fájlokat. A Google beépített keresőjével pedig keresni lehet a virtuális szobák tagjai, a beszélgetések és a megosztott dokumentumok között. A Hangouts Meet is megjelenik a megoldásban, úgyhogy a cég ezzel oldja meg a videochat jelenlétét. Ezenkívül az alkalmazás Vault támogatással is rendelkezik, tehát az adminisztrátorok archiválhatják, megőrizhetik, kereshetik és exportálhatják a beszélgetések tartalmát.

hangoutschat

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A szolgáltatás jellegzetessége még két saját botja, a @Meet és a @Google Drive. Előbbi a naptárral összekapcsolt, így a tárgyalások megszervezéséhez ellenőrzi a résztvevők naptárát és a megfelelő méretű tárgyalók elérhetőségét, majd automatikusan lefoglalja az ideális időpontot. Eközben a Drive botja értesíti a felhasználót, ha megosztottak vele egy dokumentumot vagy más hozzáférést kért a saját fájljához, esetleg új hozzászólás érkezett. Emellett néhány partner összesen 25 chatbotja is elérhető a Hangouts Chatben, de a lista egyelőre nem közelíti meg a konkurens Slack vagy Teams szintjét. A fontosabbak közül kiemelhető a Jira, a Trello és a Salesforce. A továbbiakban a fejlesztők saját botokat is indíthatnak, erről itt található több információ.

A Hangouts Chat a G Suite felhasználóinak ingyenesen elérhető a csomagból, ezzel a Teamshez hasonlóan a Google is a saját védelmi vonalát építi, hogy aki eleve a vállalat irodai megoldásait használja, az ne vegyen igénybe mástól chatappot sem. Máskülönben a Chat nagyon tömött piacra érkezik, ahol a korábban belépő vállalatok már építik egy ideje felhasználói bázisukat.

A másik fontos probléma, hogy a Google csevegőkínálata kezd zavaróan nagy lenni. A Google Duo és Allo képviselné a konzumer vonalat, de sokan még mindig inkább a Hangoutsot használják, ami egyszerre tud videóbeszélgetést és chatet. Ez továbbra is ingyenesen elérhető marad minden felhasználónak, annak ellenére, hogy a Hangouts-vonal inkább a vállalati felhasználóknak szólna. A termékvonal tagja a videokonferenciás Meet és az újonnan érkező csevegős Chat, de mindezek következtében kérdéses, hogy milyen fogadtatásra talál.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról