:

Szerző: Habók Lilla

2018. január 8. 16:16

Közel 60 milliárd dollárt gyűjtöttek be tavaly a mobilappok

Egészen magas bevételt és letöltésszámot sikerült elérni a mobilalkalmazásoknak az előző évben. A legjobban a játékok teljesítettek, amelyek az összbevétel 82 százalékát tették ki.

Több mint harmadával nőtt a mobilalkalmazások összbevétele 2017-ben az előző évhez képest, így már eléri a 58,6 milliárd dollárt az alkalmazásbevételeket és letöltésszámokat vizsgáló SensorTower 2017-re vonatkozó jelentése szerint. Ezen belül az App Store-nak közel dupla annyi bevételt sikerült elérni, mint a Google Play-nek, bár utóbbi tevékenységét az elemzőcég Kínában nem tudja követni.

Az Apple Store összesen 38,5 milliárd dolláros bevételt ért el tavaly világszinten, ami 34,7 százalékos emelkedésnek felel meg 2016-hoz képest. Arányaiban a Google Play sem teljesített sokkal rosszabbul, 34,2 százalékkal több, 20,1 milliárd dolláros bevételt szerzett az elmúlt évben. A SensorTower adatai egyébként nagyjából megfelelnek az Apple saját jelentésének, amely szerint a fejlesztők tavaly összesen 26,5 milliárd dollárt kerestek az alkalmazásbolton keresztül, 30 százalékkal többet az előző évhez képest. Továbbá az Apple-nek kiemelkedően jól sikerült az ünnepi időszak is a közleménye szerint, mivel több mint egymilliárd dolláros bevételt sikerült elérnie ez idő alatt - nem csak december 25-én teljesített jól a vállalat.

appbevetel_globalis_2017

Az alkalmazásletöltések szintén emelkedtek 2017-ben, méghozzá a 91,5 millió letöltés - ha felhasználónként csak az első telepítést vizsgáljuk - 13,5 százalékkal több mint 2016-ban. Azonban a növekedés sokkal inkább a Google Play-nek tulajdonítható, ami 16,7 százalékkal több, 64 milliárd letöltést ért el tavaly. Az Apple Store pedig 6,7 százalékkal több telepítést könyvelhetett el tavaly előtthöz képest, azaz 28 milliárdot.

Az elemzőcég a kettő közötti különbséget azzal magyarázza, hogy az Android a fejlődő országokban sokkal elterjedtebb, így a letöltésszám is magasabb. Eközben az Egyesült Államok fogyasztói körében, azaz ahol kiterjedtebb az Apple-ökoszisztéma, gyakran a felhasználók egy új appot sem telepítenek egy hónap alatt - hivatkozik a TechCrunch a comScore 2017-es adataira.

letoltesszam_globalis_2017

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Részletesebben kitér a SensorTower jelentése a játékokra, amelyek meghatározták a letöltésszámot és főleg a bevételeket - a teljes bevétel 82 százalékát adták. Mindkét alkalmazásbolt 30 százalékkal tudta növelni a játékokból származó bevételt, így a Google Play 2017-ben 18 milliárd dollárt, az Apple Store pedig 30 milliárd dollárt kalapozott össze.

Az összes letöltés (14,6 százalékos) emelkedése ez esetben is inkább a Google Play javára írható, amelyről 17,8 százalékkal több, azaz 27,2 milliárd játékot töltöttek le tavaly a felhasználók. Eközben az Apple Store-on keresztül 8,3 milliárd játékot telepítettek a fogyasztók, ami 5,4 százalékkal több a 2016-os adatokhoz képest. A jelentés ebben az esetben nem részletezi, hogy a játékok közül melyek voltak a legnépszerűbbek, vagy hogy az alkalmazásokhoz kapcsolódó bevétel többi része milyen kategóriában szereplő appokhoz tartozik.

Metodológia

A SensorTower a Store Intelligence platformon kínál vállalatok számára méréseket, és ezen keresztül figyeli a mobilalkalmazások letöltésszámának és bevételének változását. A számadatok magukban foglalják az alkalmazáson belüli vásárlásokat, az előfizetéseket és a prémium appokat. Azonban a bevételi adatok csak az App Store-ra (iPhone-on, iPaden) és a Google-Play-re vonatkoznak - kivéve a kínai Play-adatokat. Nem szerepelnek a jelentésben a helyi adók, az appon belüli hirdetések, a visszatérítések, valamint a mobilkereskedéssel foglalkozó appok, például Amazon, Uber, ételfutárok. Továbbá a jelentés a letöltésekkel kapcsolatban felhasználónként csak az alkalmazás első telepítését veszi figyelembe.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 19:52

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.