Szerző: Habók Lilla

2017. december 19. 09:30

A Snapchat továbbra is népszerű az amerikai fiatalok körében

Egy lakatlan szigetre a tinédzserek Snapchatet vinnének magukkal, ha csak egy közösségi oldalt választhatnának. Minden más korosztályban egyelőre a Facebook vezet.

Továbbra is a Facebook az abszolút piacvezető szolgáltatási az amerikai közösségi média felhasználók körében, mivel 91 százalék rendelkezik a közösségi óriásnál saját profillal, míg Instagramon 47 százalék, Twitteren 42 százalék, Snapchaten pedig 31 százalék van jelen - derül ki az RBC Capital Markets ötezer amerikai fiatalt és felnőttet vizsgáló kutatásából. Ráadásul a lemorzsolódás is a facebookozoknál a legkevésbé jellemző, csak 5 százalék állította, hogy kipróbálta majd otthagyta a platformot. A Twittert viszont a felhasználók 16 százaléka hagyta el hosszabb-rövidebb idő után, ami a legnagyobb lemorzsolódásnak számít a négy szolgáltatás közül.

Életkor szempontjából a Facebookon jelenlévők között nincsenek magasan kiugró arányok, a regisztrálók száma minden korcsoportban egyenletesen halad, egyedül a 13-18 évesek körében csökkent szolidan a népszerűsége. Eközben Twitteren minden korcsoportban valamelyest alábbhagyott a jelenlévők aránya. Instagramon és Snapchaten viszont jelentős pozitív változások figyelhetők meg, csak ennek a két szolgáltatásnak sikerült növelni a felhasználószámot a 26 év felettiek körében. Az Instagram esetében a 26-35 és a 36-50 év közöttiek vannak jelen nagyobb arányban az előző évhez viszonyítva, míg Snapcheten egyaránt emelkedés figyelhető meg a 13-18, a 26-35 és a 36-50 évesek csoportjában.

kozossegi_media_fiokhasznalat_2017

Van közösségi média profilod?

A Facebook jelentőségét alátámasztja, hogy "ha egy lakatlan szigetre kellene menni a felhasználóknak", akkor 64 százalékuk ezt az oldalt választaná, hogy onnan kapcsolatban maradjon a külvilággal. Ez az eredmény összhangban van a tavalyi kutatással, és messze leelőz minden megadott további választ - csak 5-8 százalék választaná erre a célra az Instagramot, a Snapchatet vagy a Twittert, sőt, 6 százalék a Google+-ra (!) és 4 százalék a Pinterestre szavazna. Az "egyéb" kategóriában megjelent még például a Reddit, a YouTube és a WhatsApp, de utóbbi kettőt a kutatók nem sorolják a "közösségi hálózat" kategóriájába.

Korcsoportbontás szerint egyedül a 13-18 évesek körében előzné meg a Snapchat és az Instagram a Facebook népszerűségét egy lakatlan szigeten - méghozzá előbbit 44 százalék választaná a tinédzserek közül, míg tavaly 28 százalékkal nyert a legfiatalabbak körében ez a válasz. Az is megfigyelhető, hogy az Instagram szerepe minden csoportban egyaránt növekedett valamelyest a korábbi felmérésekkel összevetve, miközben a Facebook népszerűsége a 13-35 közötti korcsoportban az utóbbi időben csökkent egy keveset, vagyis ahol a Snapchat és az Instagram kezdett előre törni. Egyébként a kutatásban a 13-18 évesek közül 79 százalék nyilatkozott úgy, hogy rendelkezik Snapchat fiókkal, 73 százalékuknak van Instagram profilja, de csak 57 százalék használ Facebookot.

kozossegi_media_lakatlansziget_2017

Melyik közösségi oldalt nyitnád meg legszívesebben egy lakatlan szigeten?

Érdekes szempont, hogy a Snapchattel és az Instagrammal a leginkább elégedettek a felhasználók (57-57 százalékban), míg a Twitterrel a legkevésbé (32 százalék). A népszerűség látványosan az utóbbi 12 hónapban esett a Twitterrel kapcsolatban, eközben a Snapchat és a Facebook felhasználói elégedettsége is valamivel kevesebb a korábbi adatokkal összehasonlítva, de nem kiemelkedő mértékben, viszont az Instagram kedveltsége töretlen maradt.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Végül a kutatók arra is rákérdeztek, hogy melyik közösségi oldalon töltöttek el az utóbbi időszakban többet, mint korábban, vagyis milyen irányban változott az elköteleződésük. Érdekes módon ebből a szempontból a Snapchat végzett legelöl (43 százalékkal), ami szintén mutatja a népszerűségét az amerikai fiatalok körében. Az Instagram viszont eleve nagyobb tábort tudhat magáénak amellett, hogy a felhasználói elkötelezettség fokozatosan nőtt az irányában az elmúlt időszakban (38 százalékkal). Ehhez képest a Facebookkal és a Twitterrel kapcsolatban már nem igazán nőtt az érdeklődés (csak 25-27 százalékkal) az amerikai felhasználók körében.

Az adatokból látszik az elmozdulás, hogy a Facebook dominanciája a fiatalok, főleg a tizenévesek körében már más szolgáltatások, a vizsgált esetekben az Instagram és a Snapchat felé fordult. Ennek ellenére még mindig a Facebook a legfontosabb közösségi oldal, ahol a felhasználók döntő többsége jelen van. A Twitter az Egyesült Államokban is egyre inkább veszít a jelentőségéből. A Snapchattel viszont még mindig érdemes számolnia a befektetőknek, mivel egy valóban elkötelezett magot szolgál ki, legalábbis az amerikai tizenévesek körében.

Metodológia

A 15 országban jelenlévő RBC Capital Markets befektetési bank harmadik alkalommal végezte el az "Internet Social Butterflies" kutatást a SurveyMonkey online platformon keresztül. A minta ötezer főt vizsgált a 13 év feletti, Egyesült Államokban élő fiatalok és felnőttek közül. A vizsgálatban a kutatók összevetették a tavaly decemberi, az idei májusi és az idei decemberi adatokat. A kutatás elsősorban a Facebook, a Twitter, az Instagram és a Snapchat felhasználóit és szokásaikat vizsgálta, hogy mennyire aktívak az említett közösségi oldalakon, illetve mennyire elégedettek a szolgáltatásokkal.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról